برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون استان مرکزی

سرهنگ کریمی از برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون با محوریت تحقق جهاد تبیین در استان مرکزی خبر داد.

سرهنگ « غلامرضا کریمی»  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای طلاب و روحانی استان مرکزی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی آثار و برکات فراوانی داشته است که در راستای آن اجلاسیه های مختلفی با حضور اقشار مختلف نیز برگزار شده است.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی یکی از این برنامه ها بوده است، افزود: تبیین سیره و منش شهدا و رشادت های آنان برای نسل جوان و نوجوان امری ضروی است که در این راستا اجلاسیه های مختلفی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه نشست های مختلفی در راستای برنامه ریزی برنامه های گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار شده است بیان کرد: جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق جهاد تبیین در حماسه های انقلاب اسلامی مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری و اهداف گام دوم است.

 

وی با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای روحانی بیان کرد: برگزاری اجلاسیه های دوم اقشار مختلف از جمله برنامه ها است که در ادامه ۱۹ اجلاسیه تخصصی گام اول کنگره برگزار می شوند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه در برگزاری اجلاسیه های دوم شاهد استقبال خوبی از سمت اقشار و کارگروه ها هستیم، ادامه داد : متاسفانه به جهت وجود بیماری کرونا محدودیت هایی را باید رعایت کنیم و امیدواریم با ریشه کن شدن بیماری برنامه های اجلاسیه ها برگزار شوند.

سرهنگ کریمی همچنین به نقش مهم روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۳۰ عنوان راهبرد در این خصوص تدوین و برنامه ریزی شد.


وی با بیان اینکه کار جهاد تبیین در خصوص نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شده و تولید محتوا در حال انجام است، گفت: تولید مستند از ۱۱۰ شهید روحانی استان، نامگذاری حجره های حوزه های علمیه در استان به نام شهدای طلاب استان، تجلیل و سرکشی از خانواده های معظم شهدای طلاب، تولید کتاب و محتواهای چند رسانه ای با محوریت طلاب، دیدار با مراجع معظم تقلید، جمع آوری خاطرات و آثار شهدا  و رزمندگان طلاب و خدمت رسانی به مردم به یاد و نیت شهدای طلاب از اقدامات در حال انجام است.

 

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: مشارکت و هم افزایی دستگاه های متولی استانی برای باشکوه برگزار کردن و خلق یک اقدام ماندگار در خصوص نقش مهم روحانیت در ا اسلامی و دفاع مقدس یک ضرورت است و این مسئله هم از طریق ستاد کنگره شهدای استان و هم ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان با قوت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 1149494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha