ائمه جمعه در مصونیت بخشی جامعه در فتنه‌های داخلی و خارجی نقش بسزایی دارند

محمدی، گفت: ائمه جمعه باروش اعتدال و میانه روی همواره گام برداشته و در مصونیت بخشی جامعه در فتنه‌های داخلی و خارجی نقش بسزایی داشته اند.

احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: شخصیت‌هایی که چهل و سه سال است خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و مردم کرده اند . شخصیت‌های عالم و مخلص و متعهد ومعتمد که حلقه وصل میان مردم و حاکمیت بوده و هستند و همیشه این حلقه راحفظ کرده اند.

 

جانشین مرکز اسلامی کرمانشاه  افزود: ائمه جماعت هر جا هجمه‌های فرهنگی که به ارزش های اسلامی آسیب رسانده وارد عمل شده و مقابله کرده اند و هر جا دشمنان بذر ناامیدی را در دل مردم پاشیده اند به مردم امید دادند و مانع لغزش مردم شده اند.

 

 

وی با اشاره به نقش ائمه جماعت در پیروزی انقلاب خاطر نشان کرد:  دراین ۴۳ سال از انقلاب نقش موثر آنان بر کسی پوشیده نیست حضرت امام (ره) در پیام‌های آن دوران به نقش ارزشمند علمای منطقه تاکید داشتند و ائمه جمعه در همه مناسبت های ملی و مذهبی در ایجاد وحدت و همبستگی در جلوگیری از تفرقه ، تعامل با مدیران و مسئولان،  تشویق مردم در جهت حضور پرشور درهمه انتخابات ها ،تشویق مردم برای شرکت درهمه راهپیمایی‌ها وحضورخود در خط اول راهپیمایی ها، در اتفاقات و پیش آمدها و بلایای طبیعی همچون  سیل و زلزله ،در شادی و شیون مردم، در صلح و سازش ها ، مسائل مختلف شرعی اجتماعی. خانوادگی. قبیله ای ،درامیدوارنمودن مردم درشرایط تحریم های ناجوانمردانه، موضع گیری و مقابله با تفکر تکفیری داعش که بیشتری سرمایه‌گذاری را در میان اقوام اهل سنت ومنطقه کرده بودندو در بسیاری از بحران های منطقه همه ائمه جمعه و علمای اهل سنت پیش قراول بوده وبه وظیفه و رسالت خود عمل  کردند.

 


محمدی تصریح کرد:بعضی از ائمه جمعه اهل سنت سابقه برگزاری حدود۲ هزار نماز جمعه را دارند و  شخصیت‌هایی که چهل و سه سال است خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و مردم کرده اند.

 

 

جانشین مرکز اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: دراین بین امام جمعه ای که بیشتر در صف روشنگری و بیداری است و می توانند آرامش اجتماعی و امنیتی بوجود آورند بیشتر مورد هجمه وتبلیعات سوء قرار می‌گیرند. رسانه ها و جریانات ضد انقلاب ومعاند درطول این چندسال تابه امروز برعلیه این بزرگان کوتاه نیامده اند.

کد خبر 1149515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha