اختصاص ۲۰واحد دروس اقتضائی به مدارس علمیه خواهران در استان ها در راستای حل مشکلات آن منطقه

مدیر حوزه های علمیه خواهران، در دیدار با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، از اختصاص ۲۰واحد دروس اقتضائی به مدارس علمیه خواهران درمناطق و شهرها خبر داد که این دروس در راستای حل مشکلات آن منطقه ارائه شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در سفر به استان خوزستان، با حجت‌الاسلام والمسلمین دبیری فرد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، دیدار و گفتگو کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دبیری فرد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز و نیز اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در استان خوزستان بیان کرد: مسئله وهابیت به ویژه در مناطق مرزی این استان از جمله مشکلات موجود است و این گروه در حال فعالیت و نیروگیری در مناطق مرزی است.
 
وی درخواست داشت که اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسئله وهابیت و مبارزه با شکل گیری و پیشرفت عقاید انحرافی در استان خوزستان صورت گیرد که گنجاندن مباحث مربوط به این شبهات و عقاید انحرافی در دروس حوزوی در حوزه های علمیه خواهران، یکی از راه های مبارزه با آن است.
 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، بر برگزاری دوره های پاسخ به شبهات برای خواهران حوزوی تاکید کرد تا این کار به نحو مطلوبی در استان خوزستان صورت گیرد.
 
در ادامه مدیر حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه نگاه به مشکلات اجتماعی در کشور، باید با بصیرت همراه باشد، اظهار داشت: نباید با مشکلات به صورت آنی و گذرا برخورد شود بلکه باید ریشه های مشکلات را شناسایی کرد و آنان را از ریشه خشکاند.

حجت الاسلام والمسلمین استاد بهجت پور، در خصوص دروس حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: با تشکیل و راه اندازی دروس اقتضائی در حوزه های علمیه خواهران در صدد رفع مشکلات هر منطقه هستیم.  حدود 20 واحد درسی به عنوان دروس اقتضائی توسط مدارس علمیه خواهران در شهرهای مختلف به مرکز مدیریت پیشنهاد می‌شود که این دروس بر اساس وضعیت شهر و منطقه نیازسنجی می‌شوند و در صورت تصویب در مرکز مدیریت، این دروس در مدارس تدریس می شود و انشاالله مشکلات آن منطقه با تدریس این دروس حل می‌شود. از جمله این دروس که مدارس اعلام کرده اند، بحث تربیت دینی کودکان، نقد وهابیت و ... است.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران، از مسئول دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، بابت راه اندازی رشته ها و کمک های آموزشی در دوره ها در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه خواهران در استان خوزستان قدردانی کرد.

کد خبر 1149529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha