رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، هنگام بارش نزولات آسمانی ضروری است

رئیس پلیس راه استان با توجه به لغزنده بودن محورهای مواصلاتی در هنگام بارش نزولات آسمانی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است.

« محمد زارعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: درهنگام بارش باران خطرناک ترين وضعيت براي خودروها به وجود مي آید زيرا قطرات باران با گرد و خاک و ساير آثار باقيمانده از لاستيک و روغن وسايل نقليه وساير آلاينده هاي موجود در شکاف آسفالت ترکيب شده و سطحي لغزنده به وجود مي آورد.

 

و ی افزود: که ممکن است به چشم ديده نشود به همين علت اصطحکاک لاستيک خودرو با جاده کم شده و احتمال سر خوردن خودرو افزايش مي يابد.

 

رئیس پلیس راه لرستان بیان کرد: در جاده هايي که بارندگي به شکل سيل در آمده رانندگي نکنيد زيرا در چنين حالتي ترمزهاي خودرو به درستي کارنمي کند، پس از رفع حالت اضطراري و در صورتي که نياز به حرکت پيدا کرديد، بعد از خشک کردن چرخ هاي اتومبيل ترمزها را در حالت عادي امتحان کنيد.

 

وی خاطرنشان کرد: رانندگان حتماً در وضعيت هواي باراني با سرعتي يکنواخت و مطمئن و از دنده سنگين براي حرکت استفاده کرده و از تغيير مسير ناگهاني يا مانور به وسيله فرمان جدا خودداري کنند و همچنین هنگام کاهش سرعت از ترمزهاي ناگهاني خودداري کنند تا انشاءالله رانندگي بي خطر و سلامت داشته باشند.

 

زارعی اظهار کرد: مرکز کنترل ترافيک پليس راه ناجا با شماره تلفن 141و 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوي وضعيت راه هاي کشور و امدادرساني احتمالي به حادثه ديدگان است.

کد خبر 1149539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha