تسهیل دسترسی از میانرود و عادل آباد به مرکز شهر شیراز با قطار شهری

اصنافی گفت: با بهره برداری از فاز یک خط ۲ قطار شهری شیراز که ۱۰ کیلومتر طول دارد، شهروندان در شیراز می ‌توانند از میانرود و عادل آباد به مرکز شهر و خط یک دسترسی یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (شنبه 30 بهمن) در آئین تست گرم خط 2 مترو از ایستگاه «قهرمانان» تا «امیرکبیر» شیراز گفت: روسازی شبکه بالاسری و اجرای تست گرم خط ٢ قطار شهری شیراز با اعتبار ٩٠ میلیارد تومان حد فاصل ایستگاه «قهرمانان» و «امیرکبیر» به طول پنج کیلومتر، احداث ایستگاه قهرمانان با اعتبار 350 میلیارد تومان در شهرک میانرود و ایستگاه امیرکبیر با اعتبار ٣٠٢ میلیارد تومان شامل اجرا و تملک در میدان «بسیج» انجام شده است.

شهردار شیراز افزود: خط ریلی ایستگاه «قهرمانان» تا ایستگاه «امیرکبیر» قطار شهری شیراز به طول پنج کیلومتر مورد تست گرم نهایی قرار گرفته و تا هفته دولت سال آینده تلاش می کنیم که این ایستگاه ها آماده‌ مسافرگیری شوند.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از فاز یک خط 2 قطار شهری شیراز که 10 کیلومتر طول دارد، شهروندان در شیراز می ‌توانند از میانرود و عادل آباد به مرکز شهر و خط یک دسترسی یابند.

اصنافی تاکید کرد: توسعه عادلانه خدمات شهری در نقاط مختلف شهری اولویت اصلی شهرداری شیراز است و اعتبار بخش عمده ای از پروژه های اجرا شده شهر شیراز مانند پل «شهید علی یار هاشمی خواه» در بلوار طلاییه، شبکه هوشمند اعلام هشدار پدافند غیر عامل در معابر مختلف شهر، اجرای پیاده راه بزرگراه مهندسین، ساخت میدان دولت، اجرای فضای شهری خیابان میرزای شیرازی و بوستان محله ای قصردشت، احداث ساختمان پلیس راهور با زیر بنای ١٢٠ متر مربع، تکمیل تفرجگاه چنار راهدار، ساخت بوستان فاطمی در شهرک بزین، بوستان خیابان شمشاد، بوستان شهرک آرین و تعریض پل ورودی شهرک انجیره، کف سازی خیابان مشکین فام، کلینیک دندانپزشکی و بنیاد سردار شهید استوار محمود آبادی از عوارض پرداختی توسط شهروندان تامین شده است.

وی اعلام کرد: بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، بزرگراه شهید استوار، تقاطع مدافعان سلامت، احیای ارتفاعات، احداث بزرگراه ورودی شیراز-اصفهان و تقاطعات آن در غرب شهر از پروژه های در دست اجرای شهرداری شیراز است.

کد خبر 1149560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha