مدیران ادارات بروکراسی را کنار بگذارند

حجت‌الاسلام صفری ملک میان تسریع در روند صدور مجوزات و برداشت مصالح رودخانه‌ها را خواستار شد و گفت: مدیران ادارات ذیربط باید بروکراسی را کنار بگذارند تا صدور این مجوزات بیش از این‌ها مشمول زمان نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز(شنبه 30 بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: باید تلاش کنیم جلسات شورای اداری در سال آینده سبک و سیاق بهتری به خود گرفته و کاربردی‌تر شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس داشتن مدیرانی در تراز و شایسته را حق نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: مدیران و مسئولان و رؤسای ادارات باید بیشتر از اینها در جمع مردم حضور پیدا کنند و باید این موضوع را جدی‌تر بگیرند زیرا شنیدن حرف‌های مردم واقعا راهگشاست.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه رؤسای ادارات باید به نامه‌های مردم و مکاتباتی که با آنان می‌شوند حتما پاسخ دهند از عملکرد برخی مدیران در این حوزه انتقاد کرد و افزود: اخلاق و روی خوش داشتن بهترین و آسان‌ترین روشی است که مدیران و مسئولان ما می‌توانند با در پیش گرفتن آن اعتماد عمومی و رضایت مردم را جلب کنند.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: در طول چهل و سه سال اخیر توزیع منابع مالی در جمهوری اسلامی به شکل عادلانه در جامعه انجام نگرفت و هر کسی که قدرت و لابیگیری بیشتری داشت در جذب منابع مالی برای شهرستان خود موفق‌تر است در حالیکه در هیچ جای دنیا چنین روالی وجود ندارد.

 

وی دستور مقام معظم رهبری برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها با هدف جلوگیری از جاری شدن سیلاب و خسارت به بیت‌المال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در برخی از رودخانه‌های شهرستان از جمله سیاهکلرود با انباشت مصالح و در برخی رودخانه‌ها با برداشت‌های بی رویه مصالح مواجهیم و این یک تعارض آشکار است. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها اعم از اجرایی و قضایی برای برداشت بهینه مصالح رودخانه‌ها را خواستار شد و گفت: از دستگاه‌های متولی نظیر صنعت و معدن و آب منطقه‌ای هم انتظار داریم صدور مجوزات برداشت مصالح مشمول زمان و بروکراسی اداری نشود و هر چه سریعتر انجام گیرد.

 

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه صدور مجوزات و برداشت مصالح انباشت شده در رودخانه‌ها باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود اذعان کرد: هر ساله بخش زیادی از اراضی و مستحدثات و زیرساخت‌هایی که دولت برای استفاده مردم ایجاد کرده به علت سیلاب در حال از بین رفتن است و باید متولیان ذیربط اقدامات خود را تسریع ببخشند.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه فعلا دولت منابعی برای تخصیص به پروژه‌هایی مانند جاده رحیم‌آباد به قزوین ندارد گفت: پروژه مذکور به چند هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد اما از فرماندار انتظار دارم به جای تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست در محدوده تونل گرمابدشت نسبت به تامین مصالح اقدام کنند.

 

وی در ادامه به مشکلات دامداران و تامین نهاده‌های دامی اشاره داشت و عنوان کرد: چندین بار از مدیران مربوطه خواستم که مسئله دامداران کلاچای را سریعتر تعیین تکلیف کنند زیرا به علت کم کاری‌ها حوزه‌های دیگر نظیر تعاونی دامداران رحیم‌آباد تحت فشار قرار گرفته‌‌اند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس راه‌اندازی ضمن تاکید بر پتانسیل چابکسر برای استقرار نمایشگاه دائمی گل و گیاه و یا ایجاد یک پایانه ابراز داشت: از شورا و شهرداری چابکسر انتظار دارم سریعتر جلسه‌ای برای معرفی و تعرفه یک زمین برای ایجاد پایانه گل و گیاه چابکسر برگزار و نتیجه آن را به اطلاع ما برسانند.

 

صفری ملک میان در ادامه به مشکلاتی که در بخش ساماندهی آرد پیشامد کرده نیز اشاره کرد و افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان رودسر باید با کمک دستگاه‌های نظارتی، قضایی و امنیتی به نحوی شرایط را برای ساماندهی توزیع آرد در بین نانوایی‌ها فراهم کنند تا فشار چنین نابه‌سامانی‌هایی بیشتر از اینها به مردم وارد نشود.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در مورد کم توجهی رؤسای ادارات به برخی مسائل و موارد و عدم برقراری ارتباطات متقابل انتقاد دارند خاطرنشان کرد: از رؤسای ادارات و مدیران مربوطه انتظار داریم تعامل خود با دفتر امام جمعه و ائمه جمعه را تقویت کنند زیرا مردم بسیاری از دغدغه‌ها و مطالبات خود را با ائمه در میان می‌گذارند و انتظار پیگیری دارند.

کد خبر 1149570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha