جنوب کرمان صاحب اولین مرکز ناباروری می شود/ زوج های نابارور از خدمات دولتی بهره مند می شوند  

علی اصغر خیرخواه گفت: مجوز یک کلینیک ناباروری برای جنوب کرمان اخذ شده و تقریبا کارهای اولیه آن نیز انجام شده و به مرحله مطلوبی رسیده و کلینیک ناباروری و بعد از آن نیز بخش ناباروری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با هزینه های دولتی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» در حاشیه بازدید از بخشهای بیمارستان کاشانی جیرفت، گفت: بیمارستان کاشانی تنها بیمارستان تک تخصصی زنان در جنوب شرق است که حوزه جنوب استان کرمان، بخشی از نواحی سیستان و بلوچستان و همچنین نواحی از استان هرمزگان را پوشش می دهد و به همین دلیل از جایگاه مهمی در منطقه برخوردار است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وضعیت مادران باردار، مادران پر خطر و نوزادانی که متولد می شوند را حائز اهمیت دانست و افزود: یکی از شاخص های جمعیتی مورد تاکید دولت، افزایش جمعیت و موالید بیشتر برای رشد جمعیت کشور اسلامی ما است که این مهم برای ما نیز دارای اهمیت خاصی است.

وی بیان کرد: در بیمارستان کاشانی کلیه اقدامات رفاهی و درمانی برای مادران باردار که در واقع ۲ فرد خدمت گیرنده برای ما محسوب می شوند، صورت می گیرد.

خیرخواه ابراز کرد: امیدواریم با ایجاد فضای فیزیکی مناسبت تر و تامین نیروهای لازم به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در بیمارستان کاشانی، آینده نوید بخشی را برای مردم جنوب استان کرمان رقم بزنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مبتنی بر شعار دولت برای افزایش موالید و جمعیت را موضوع نازایی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از زوج های جوان دچار نازایی هستند که این یک تهدید برای کشور اسلامی ما است و ما باید این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان این مطلب که امیدواریم در سال های آینده جمعیت کشور ما به یک جمعیت قابل قبولی تبدیل شود، اظهار کرد: با توجه به این که جمعیت کشور ما جمعیت پیری است و ۳۰ درصد جمعیت جوانان ما دچار ناباروری هستند بنابراین این مهم مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته و ما نیز در جنوب استان کرمان از این سیاست کاملا پیروی می کنیم.

خیرخواه خاطرنشان کرد: مجوز یک کلینیک ناباروری برای جنوب کرمان اخذ شده، تقریبا کارهای اولیه آن انجام شده و به مرحله مطلوبی رسیده است و ان شاءالله کلینیک ناباروری و بعد از آن نیز بخش ناباروری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با هزینه های دولتی برای مردم راه اندازی می شود.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت پروژه های در حال احداث بیمارستان کاشانی، عنوان کرد: بیمارستان کاشانی سال ها قبل ساخته شده و اولین بیمارستان حوزه جنوب کرمان است و در حال حاضر نیز بخشی از خدمات درمانی در ساختمان های قدیمی آن ارائه می شود اما در کنار آن زایشگاه و بخش های جدید نیز اضافه شده اند.

 وی در خاتمه با بیان این مطلب که قطعا بخش های دیگری نیز در این دولت به بیمارستان کاشانی افزوده می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بخش مراقبتهای پس از زایمان با چند اتاق عمل در این بخش در حال احداث است و پیگیر هستیم تا روند احداث با پیشرفت بهتری ادامه یابد.

کد خبر 1149590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha