دو خانواده کهگیلویه و بویراحمدی عزادار شدند/ بیشترین مرگ و میر ٱمیکرون متوجه چه کسانی است+جزئیات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۱۰۶۰ نفر خبر داد و گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته دو هم استانی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «پرویز یزدان‌پناه»، از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۱۰۶۰ نفر خبر داد و گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته دو هم استانی جان خود را از دست دادند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: هم اکنون 150 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 76 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 14 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد  88 هزار و 32 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 



یزدان پناه اظهار کرد: از 433 نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 58 حدود درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بود. 

 

وی افزود: شیوع بیماری اومیکرون بسیار بالا می باشد اما نباید این میزان شیوع دلیلی بر آن باشد که میزان پروتکل های بهداشتی کاهش و تجمعات افزایش یابد. با این وضعیت بیشتر مردم استان درگیر خواهند شد و طی یکی دو هفته آینده تخت های بیمارستانی مملو از بیمار خواهند شد و احتمالا در هفته های بعد میزان مرگ و میر ها چند برابر خواهد شد .لذا بیشترین خطر متوجه کودکان، افراد مسن و کسانیکه بیماری های زمینه  ای دارند می باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در پایان خاطر نشان کرد: توصیه می شود که والدین مراقبت بیشتری از اطفال  ٥ تا ٩ سال خود داشته آنها را واکسن بزنند و اجازه  خروج از منزل را بجز با مراقبت والدین خود  ندهند .

 

کد خبر 1149591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha