مدیون معنویت آیت الله حسینی زنجانی هستیم

به گفته افشارچی، خودمان را مدیون معنویتی می‌دانیم که توسط شخصیت بزرگوار آیت‌الله حسینی زنجانی در شهر زنجان به وجود آمده و امتداد پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،  در آیین تکریم آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌الموسوی زنجانی اظهار داشت: خودمان را مدیون معنویتی می‌دانیم که توسط شخصیت بزرگوار آیت‌الله حسینی زنجانی در شهر زنجان به وجود آمده و امتداد پیدا کرده است.

 


وی با بیان خاطره‌ای از معنویت حضور آیت‌الله حسینی زنجانی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مدرسه‌ای در زنجان توسط دبیر دینی به سمت مسجد جامع، سوق داده شدند که دانش‌آموزان، حول معنویت آیت‌الله حسینی زنجانی جمع شده بودند.

 


افشارچی افزود: تمام آن بچه‌ها امروز خیررسان به مملکت هستند و هر زمانی هم که لازم باشد در مسجد جامعه حضور پیدا می‌کنند.

 


استاندار زنجان با بیان اینکه آیت‌الله حسینی زنجانی برای ما خیلی بیشتر از یک روحانی بوده و شاخص و منبع نور هستند، گفت: ایشان و مسجد جامع، مصداق آیه 24 سوره ابراهیم (أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ) برای شهر ما هستند.

 


رئیس دانشگاه زنجان نیز در این آیین گفت: بصیرت و موضع‌گیری صحیح آیت‌الله حسینی زنجانی در جریانات سیاسی، اجتماعی و اتفاقات کشور از ویژگی‌های بارز ایشان است و تشخیص خیلی خوبی دارند که برای ما ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

 


بازرگان با بیان اینکه حمایت از رهبر معظم انقلاب از دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله حسینی زنجانی است، اظهار داشت: مردمی بودن از سجایای اخلاقی معظم‌له است و تمام طبقات جامعه به ایشان دسترسی دارند.


بازرگان، استقلال فکری در موضوعات متفاوت را نمونه دیگری از سجایای اخلاقی آیت‌الله حسینی زنجانی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان استقلال فکری خاصی دارند و سبک زندگی خاصی اتخاذ کرده‌اند که از این منظر حائز اهمیت و قابل توجه است و همچنین رعایت ادب و مبادی ادب بودن معظم‌له نیز واقعاً الگو محور است.

 


رئیس دانشگاه زنجان گفت: آیت‌الله حسینی زنجانی با وجود تمام سجایای اخلاقی، شخصی ظلم‌ستیز بوده و از کسی که مظلوم واقع شود در حد وسع، دفاع می‌کنند و یکی از برترین‌ها هستند.

 


وی با اشاره به «ارکان البلاد» در زیارت جامعه کبیره ابراز کرد: نازله ارکان البلاد، علمای راستین عالم تشیع مانند آیت‌الله حسینی زنجانی هستند.

 


بازرگان با بیان اینکه بزرگان زیادی در آسمان علم، فقاهت، عرفان، حکمت و فلسفه داریم، اظهار داشت: متوقف نشدن معظم‌له و اینکه تمام توجه و ارادت خود را وقف امام معصوم(ع) می‌کنند، برجستگی زیادی است.

 


وی خاطرنشان کرد: تمام وجود آیت‌الله حسینی زنجانی، مملو از عشق، معرفت و تسلیم در مقابل امام معصوم(ع) بوده و وجود ایشان، نعمت بزرگی به شهر، استان و کشورمان است.
زهرا علمی‌فرد، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) نیز در ادامه این آیین به بیان خدمات فرهنگی و اجتماعی آیت‌الله حسینی زنجانی پرداخت.

 


وی با بیان اینکه لزوم تکریم ایشان، امر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: ایشان سبب رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی جامعه زنان استان شدند و توجه ویژه ایشان نسبت به تربیت طلاب متخصص موجب شده که خواهران طلبه، اشتیاق بیشتری برای ادامه تحصیل داشته باشند.

 

آیت‌الله سیدمحمدحسینی‌الموسوی نیز در سخنان کوتاهی در این آیین گفت: برگزاری آیین تکریم، نشان از حُسن ظنّ بزرگواران است.

کد خبر 1149608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha