تاکید برانتصاب مدیران پاکدست و نمازخوان در استان مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت : انتخاب مدیران پاکدست و نمازخوان، فساد را از دستگاه‌های دولتی دور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۳۰بهمن) در نشست شورای اقامه نماز مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امنیت و سلامت انسان‌ها برای این است که عبادت کنند، بنابراین وظیفه همه ما این است که زمینه‌ها و مقدمات تحقق آن غایت و هدف خلقت را فراهم کنیم و در این رابطه مدیران مسئولیت سنگین‌تری دارند.

 

 نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: از ۸۵ میلیون جمعیت کشور و ۳ و نیم میلیون جمعیت استان توقع می‌رود که نماز را به‌جای بیاورند اینکه مدیران دستگاه در نمازخانه حضور پیدا نکنند بد است، از نگاه دینی اهل و نااهل باید مشخص شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اصل این است تمام کارهای خودمان را تابع نماز قرار بدهیم، به کار بگوییم نماز داریم این درست است، ما به‌دنبال مدیران با شاخصه‌های مختلف هستیم اما شاخص عبادی را نمی بینیم بعد انتظار داریم که این فرد با حضور در نمازخانه مشوق نماز باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر انتخاب مدیران نمازخوان تاکید کرد و گفت: این مهم باید شاخصه باشد، در رابطه با وضعیت حجاب دستگاه‌ها نیز جای سوال دارد که رئیس آن دستگاه التزام و اعتقاد قلبی به مناسک دین ندارد چگونه می‌خواهد حافظ عفاف و حجاب باشد.

 

وی اذعان کرد: باید مسئولیت را به افرادی که معتقد هستند بسپاریم،خدمت به نماز و عبادت مهم است و در قرآن به آن تاکید شده است، متاسفانه امروز یکی از مسائل نگران‌کننده سقط جنین است روزانه هزار مورد گزارش شده است، این برای یک مملکت شیعه خوب نیست، چرا که کودکی شیعی که میتواند متولد شده و نمازخوان باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت:ارزیابی‌ها در رابطه با نماز اول از خودمان شروع می‌شود، اول بگوییم من در این اوضاع چقدر کوتاهی کرده‌ام! باید بدانیم در سبک شمردن و مظلومیت نماز چقدر مقصر هستیم، چه ظلمی بزرگتر از اینکه مسجد خلوت از نمازگزار شود.

 

وی با بیان اینکه ما هر سال برای ارزیابی اقامه نماز اجلاسیه برگزار میکنیم بیاییم یک بار برای اینکه بدانیم خودمان چقدر کوتاهی کردیم اجلاسیه برگزار کنیم بهتر است، عنوان کرد: عیب دیگران را شمردن جایز نیست، همه دستگاه‌ها از خودشان شروع کنند، وقتی ما خودمان نماز را جدی نگیریم از جامعه چه انتظاری داریم؟

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: نماز نهی از فحشا و منکرات می‌کند، الان این منکری که در جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده خیلی بزرگ است اینکه یک فیلم‌نامه‌نویس به صراحت حرام‌زادگی و ازدواج سفید را با این بهانه که عشق مقدس است مطرح می‌کند، چه کسی گفته که عشق همه جا مقدس است؟ این همه مردان و زنان متاهل خیانت می‌کنند عاشق هستند؟ واقعا اینجور شریعت را نهی کردن کم اتفاق افتاده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: بنده ندیدم ستاد اقامه نماز در محکوم کردن چنین حرفی در نقد گوینده یک اعلامیه بدهد مسئول اقامه نماز باید همچون خود نماز ناهی باشد، ائمه جماعات بیان کردند اما خیلی از نهادها سکوت کردند باید کل مملکت اعتراض می‌کردند این حرف بزرگ بود.

 

وی با اشاره به اینکه ظهرها مساجد تعطیل است، اذعان کرد: علتش این است که تمام ائمه جماعات ظهرها در ادارات و مدارس هستند، ادارات ما هم در ایام تعطیلی حاضر نشدند یک مبلغ ناچیز درنظر بگیرند تا امام جماعتی دعوت کنند، این نشانه این است که نماز مهم نیست، ستاد اقامه نماز بیاید پیگیری کند که چند درصد این نمازخانه‌ها به‌خاطر اینکه خادم ندارد تعطیل است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: ما نمازخانه‌های نامرتب را تشویق نمیکنیم و کار نامرتب‌ها را پیگیری نمی‌کنیم آنوقت توقع داریم اوضاع خوب باشد! فرصت ساحل خوب است، ساحل آزاد شد اما دسترسی به ۶۰ متری آن مهم‌تر است، راه دسترسی باید با احداث کوچه و خیابان مشخص باشد، از اینجا به بعد هم باید با تجاوز به حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها برخورد شود، وقتی که مردم ببینند حکومتی که به اسم نماز برقرار شده چطور عدالت را رعایت می‌کند آنگاه مردم تشویق می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: عبادت چندوجهی است در کنار نماز نیاز به توجه به اصول و فروع دین دارد، مسئولان باید توجه کنند جلوی متجاوزان را بگیرند، نگاه ترکیبی و جامع در این حوزه ضرورت دارد.

کد خبر 1149655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha