راهیان نور قدرت نرم و حرکت مردمی است/ طرح جامع یادمان شهدای ورزشکار در زمین فوتبال چوار تدوین شود

سردار مطهری با بیان اینکه تلفیق گردشگری با راهیان نور اثرات و برکات زیادی خواهد داشت و موجب جذاب شدن کاروان های راهیان نور خواهد شد، گفت: طرح جامع یادمان شهدای ورزشکار در زمین فوتبال شهر چوار تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده قرار گاه راهیان نور سپاه و بسیج  در نشست ستاد هماهنگی کاروان های راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: مردم استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس غیورانه از کیان و مرزهای نظام اسلامی دفاع کردند.

 

سردار« عباس مطهری» ابراز کرد: استان ایلام در مقوله گردشگری به عنوان یک اقتصاد فرهنگی دارای ظرفیت های بزرگی است و یک سری ظرفیت های بزرگ مردم پایه از جمله  صنایع دستی دارد که می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری و راهیان نور در استان شود.

 

وی افزود:  راهیان نور یک سنت حسنه و فناوری قدرت نرم و یک حرکت مردمی است که مقام معظم رهبری در این خصوص خطاب به مسئولان می فرمایند که زمینه سازی لازم شود و این ارتباط جامعه با فرهنگ دفاع مقدس و‌  این حرکت استمرار داشته باشد.

 

فرمانده قرار گاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور یادآور شد: در گام دوم انقلاب اسلامی راهیان نور جایگاه ویژه ای دارد و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید دارند که راهیان نور بهترین بستر انسان سازی است.

 

سردار مطهری با اشاره به اینکه راهیان نور ظرفیت منحصر به فرد جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: راهیان نور، حرکتی مردمی است که مردم بایدخودشان مشتاقانه خودشان بیایند و در این مناطق حضور بیابند، راهیان نور زیارت است که باید مداومت و ادامه داشته باشد و سفراقشار مختلف مردم به راهیان نور و ارتباط با دفاع مقدس باید تداوم داشته باشد.

 

وی یادآور شد: استان ایلام یک نقش و تکلیف میزبانی از راهیان نور دارد که باید تلاش شود این زیارت همراه با معرفت باشد، این زیارت باید جذاب سازی،  آسان سازی و کم هزینه و ارزان باشد که خیل جمعیت بتواند در این حرکت فرهنگی شرکت کنند.

 

سردار مطهری با بیان اینکه کارهای تلفیقی در برگزاری  راهیان نور انجام شود، گفت: تلفیق گردشگری با راهیان نور اثرات و برکات زیادی خواهد داشت و موجب جذاب شدن کاروان های راهیان نور خواهد شد.

 


وی تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی کمک کنند که کارکنان در برنامه های فرهنگی به راهیان نور اعزام شوند، جذاب سازی یادمان های دفاع مقدس و‌ گویا سازی این یادمان ها و رویدادهای واقع شده در آنها  و همچنین نقش اقشار مختلف استان ایلام  در دوران دفاع مقدس موجب جذاب شدن راهیان نور می شود.

 

فرمانده قرار گاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور تصریح کرد: در خصوص موضوع بمباران زمین فوتبال چوار توسط رژیم بعثی در سال ۶۵، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند که این حادثه در سطح جهانی مطرح و تکرار شود.

 

سردار مطهری بیان کرد: در زمین فوتبال چوار با پشتیبانی و با همت خود ورزشکاران، بسیج ورزشکاران، وزارت ورزش و جوانان و  فدراسیون فوتبال، به عنوان یادمان تخصصی شهدای ورزشکار در کشور مطرح شود  و در  طراز جهانی مطالعات این طرح انجام شود و تلفیق دفاع مقدس و نقش ورزشکاران و شهدای دفاع مقدس در
طرحی جامع  در سال ۱۴۰۱ تدوین گردد.

 

وی ابراز کرد:  نقاط یادمانی استان ایلام بکر است، نقاط ذی خاطره استان در دفاع مقدس شناسایی شود و برای هر یادمان تیم روایت گر تخصصی تربیت  گردد، تقویت مدیریت یادمان و تقویت محتوای یادمان ها نیز با اهمیت است که باید گویا باشد که در این یادمان ها چه اتفاقی افتاده است.

 


فرمانده قرار گاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور خاطرنشان کرد: مسئولان باید زمینه سازی می کنند که مردم از نقاط مختلف کشور در مناطق عملیاتی حضور یابند.

کد خبر 1149663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha