اظهار ناتوانی شهرداری گرگان در مهار دستفروشان/ سد معبر در نعلبندان بیداد می‌کند

سالاری گفت: تا زمانی که شهروندان حامی دستفروشان هستند و با نگاه ترحم آمیز به آنها توجه می‌کنند امکان مهار سد معبر در گرگان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد سالاری» شامگاه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به اعتراض جمعی از اعضای شورای بازار نعلبندان اظهار داشت: بنده هیچ مسئولیتی در خصوص مقابله با دستفروشان و سد معبر را نمی پذیرم.

 

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: با قوانین و مقررات فعلی هر اقدامی در راستای مهار دستفروشی و یا مقابله با سد معبر منتهی به محکومیت مامورین سد معبر شهرداری گرگان می‌شود.


وی ادامه داد: اگر قرار است با دستفروشان و یا وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر برخورد شود باید نیروی انتظامی و مراجع قضایی کمک بیشتری به شهرداری داشته باشند.
 

سالاری گفت: پس از کرونا و رکود برخی از بازار هاو تعطیلی برخی واحدهای تجاری دستفروشی و سد معبر در خیابان های تمام شهرهای ایران افزایش یافته و گرگان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

 

وی افزود: موضوع دستفروشی در بازار نعلبندان نسبت به سایر مناطق شهر گرگان حادتر و نیازمند توجه ویژه  است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: در برخی از مواقع شاهد آن هستیم که مغازه دارها در نعلبندان معابر و خیابان‌های عمومی جلوی واحد تجاری خود را به دست فروشان اجاره می‌دهند که این امر با گفتار و شکایات آنها در تضاد و تناقض است.

 

وی گفت: با وجود آنکه در بخش‌های مختلف شهر بازارچه های خوبی برای وانت بارها و یا دستفروشان پیش‌بینی شده است اما رغبت خوبی از سوی دستفروشان دیده نشده است.
 

سالاری افزود: بر اساس یک کار نوستالژیک همه شهروندان گرگان علاقه دارند که از بازار  نعلبندان خرید داشته باشند در حالی که عرض معابر و ظرفیت این بازار محدود است و کوچکترین سد معبر از سوی مغازه دار ها یا دست فروشان تردد و پیاده روی در این منطقه را غیر ممکن می سازد .

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان هم در این خصوص گفت تاکنون جلسات زیادی برای مهار و مقابله با دستفروشی در خیابان‌های گرگان به ویژه نعلبندان برگزار شده است اما باید بپذیریم که شهرداری به تنهایی توان مقابله با این افراد را ندارد.

«حجت الله مقسم» گفت: سی متری پاسرو که آن منطقه به خیابان غذا تبدیل شده است در چنگال دستفروشان گرفتار شده است و مغازه دارهای این معبر مشکلات عدیده ای دارند .

 

خراسانی یکی از اعضای شورای بازار نعلبندان هم در جلسه علنی شورای شهر خطاب به اعضای پارلمان شهری گرگان گفت متاسفانه عزم جدی برای مقابله با دستفروشی و سد معبر از سوی شهرداری دیده نمی شود و دارندگان و مالکان واحدهای تجاری و مغازه دارها صرفاً عوارض شهری و مالیات پرداخت می‌کنند و خدمات شهری بی بهره هستد.

 

یکی دیگر از اعضای بازار نعلبندان در این جلسه گفت سالهاست که بخش ه و پارکینگ نعلبندان توسط افراد معلوم الحال به دست‌فروشان اجاره داده می‌شود و این افراد در قبال اجاره شارع عام میلیون ها تومان درآمد ماهانه دارند و هیچ کس با آنها برخورد نمی کند

کد خبر 1149668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha