مطالبه استاندار مازندران برای چرایی عدم اقامه نماز در برخی از مساجد

حسینی پور خواستار بررسی تعطیلی و عدم اقامه نماز در برخی از مساجد محلات شد و گفت: باید این مسائل از سوی ستاداقامه نماز استان مازندران بررسی و آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «سید محمود حسینی پور» امروز(۳۰بهمن) در نشست شورای اقامه نماز مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه به نماز، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که فریضه نماز مساجد را پس از پیروزی انقلاب از حالت انفعال خارج و به حالت فعال و ضد طاغوت تبدیل کرد و در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز بیش از ۹۵ درصد از شهدای جنگ بچه‌های مسجد و نمازی بودند.

 

 استاندار مازندران افزود: در واقع میتوان اثبات کرد که آن اقامه نمازی که جامعه را از فحشا و منکرات دور میکند در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، در بسیاری از کشورها مساجد هست و نمازخوان هم هست که در ظاهری بسیار شیک با پوسته عالی و مرتب ولی این نماز هیچ اثر اجتماعی و ضدطاغوت و منکرات ندارد در واقع نماز خوانده می‌شود ولی اقامه نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه نماز در آموزه‌های دینی ما مفهوم دیگری دارد، یادآور شد: نماز مفهومی حماسی دارد، در تاریخ شیعه شاه بیت پیام عاشورا نماز است، از هر دری که نماز خارج شد فساد وارد شد، رئیس جمهور کشور در سفر اخیر به روسیه در هنگام نماز به نماز ایستادند، در گذشته هم ما روسای جمهوری داشتیم که جلسه را ارجع دانستند، ولی دیدید که نماز آقای رئیسی در دنیا چه بازتابی داشت.

 

استاندار مازندران ادامه داد: نماز دارای دو مفهوم عبادی و دیگری سیاسی دارد، نماز ما برای دنیا جنبه سیاسی دارد، نماز جماعت در ادارات ما نماد و پرچم عینی و ارزشی ماست، بنابراین اگر مدیری در مجموعه اداری هنگام نماز ظهر به نمازخانه می‌رود کاری عبادی و سیاسی انجام داده است‌.

 

حسینی پور یادآور شد: نماز خواندن علنی ریا نیست برخی‌ها خجالت می‌کشند در صف نماز حضور پیدا کنند تا نکند بگویند به‌خاطر پست نماز می‌خواند! در صورتی که درست نیست، این نگاه درست نیست.

 

وی گفت: ما باید در کنار توجه به سند تحول یک برنامه اجرایی داشته باشیم و آن را جزو دستور کار قرار دهیم، باید توجهمان به مباحث دینی بیشتر باشد و ستاد اقامه نماز هم جدی‌تر وارد مسائل شود، مساجد در بسیاری از محلات هنگام نماز ظهر بسته است که خوب نیست، اول باید دلیلش را پیدا کرد و بررسی صورت بگیرد، اینکه مشکل مسائل مادی است یا خیر؟ موضوع قطعا به عدم حضور امام جماعت مساجد برمی‌گردد.

 

حسینی پور عنوان کرد: مازندران به‌عنوان دیار علویان باید شاخصه‌های مناسبی داشته باشد، ما مسئول این هستیم که در جاده‌های بین راهی مکانی برای اقامه نماز ایجاد کنیم که وظیفه ما بود و خیرین نیز در این بخش آمادگی دارند، الان سواحل آزاد شد حالا اینکه در این سواحل نمازخانه‌های شیک راه‌اندازی کنیم خوب است ما وظیفه داریم حتی اگر یک نفر نمازخوان باشد که البته قالب مردم ما نمازخوان هستند.

کد خبر 1149670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha