اختصاص ۵ میلیارد تومان به ساخت یادمان های شهدا در استان ایلام

بهرام نیا با بیان اینکه با همه وجود در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنیم، از اختصاص ۵ میلیارد تومان به ساخت یادمان های شهدا و دوران دفاع مقدس در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، شامگاه (۳۰ بهمن)  در نشست ستاد پشتیبانی از راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: انشاءالله استان با همه ظرفیت های در اختیار و ظرفیت های ملی بتوانیم یادمان های شهدا را در شأن و منزلت شهدا و این مردم شهید پرور ایجاد کنیم.

 

« حسن بهرام نیا»  با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در مورد استان ایلام، گفت: از نگاه معظم له مردم استان ایلام مظهر همه خوبی هاست و ما هم بایست با همه وجود در این مسیر والا در جهت ساخت یادمان های شهدا و نشر ارزش های دفاع مقدس حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام یک گنجینه ارزشمند از دوران دفاع مقدس است، اظهار  کرد: علی رغم کارهای خوب انجام شده اما لازم است بیشتر قدر این سرزمین مقدس شناخته بشود.

 

بهرام نیا در راستای بالفعل کردن ظرفیت ها مهم استان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در این راستا باید از همه ظرفیت ها متناسب با توان استان استفاده کنیم.

 

وی در ادامه گفت: دو یادمان قلاویزان و شرهانی بعلاوه ۷ یادمان دیگر کارکرد فراملی دارند و در این زمینه نیازمند ساری و جاری شدن اعتبارات ملی به سمت استان هستیم.

 استاندار ایلام تصریح کرد: البته همه مجموعه دست اندرکاران استان وظیفه داریم در این راستا تلاش کنیم اما اعتبارات استانی کم برخوردار چون ایلام برای این موضوع کافی نیست و لازم است در حوزه ملی به این مهم توجه کافی شود.

 

رئیس ستاد راهیان نور استان ایلام در ادامه با  بیان اینکه ایجاد زیرساخت های یادمان شهدا و دفاع مقدس در ایلام برای استفاده در سطح ملی و فراملی برای گردشگران مذهبی، طبیعت گردی و دفاع مقدس‌ است، گفت: استان ایلام گرانیگاه و قبله گاه همه دلدادگان به عتبات عالیات، نظام و مملکت است اما به علت کم برخوردار بودن استان نمی توانیم پاسخگویی تمام نیاز گردشگران در حوزه های مختلف باشیم و برای این مهم نیازمند توجه در ابعاد ملی به این ظرفیت مهم و عظیم هستیم.

 

 استاندار ایلام در پایان از همه ادارات کل و فرمانداران استان خواست که همه ظرفیت و توان خود را در راستای ساخت یادمان شهدا و تبلور فرهنگ ایثار و شهادت در طبق اخلاص بگذارند و دین خود را ادا کنند.

 

وی با اعلام این خبر که در راستای ساخت یادمان های شهدا مبلغ ۵ میلیارد تومان اختصاص می دهیم،  خاطرنشان کرد: انشاءالله با اختصاص اعتبارات ملی شاهد شکوفایی یادمان های شهدا و راهیان نور در استان ایلام باشیم.

کد خبر 1149677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha