خلاقیت یک فلسطینی در ساخت آفرود با تکه‌های خودروهای فرسوده

"عبدالکریم ابو حجله" جوان فلسطینی دست به ابتکاری جالب زده و توانسته با تکه‌های خودروهای فرسوده یک ماشین آفرود مخصوص صخره‌نوردی را بسازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عبدالکریم ابو حجله" جوان فلسطینی ساکن روستای سنیریا در استان قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تاکید کرد که با تولید این خودرو آرزوی همیشگی‌اش را محقق کرده است.
در فلسطین کارخانه تولید خودرو وجود ندارد اما این جوان 34 ساله فلسطینی توانسته خانه خود را به کارگاهی کوچک برای ساخت این خودروی آفرود تبدیل کند.


به گفته ابوحجله، ساخت این خودرو 2 سال به طول انجامیده و او اوقات فراغت و تعطیلی را با کمترین امکانات موجود صرف ساخت این خودرو کرده است.
شغل اصلی ابوحجله بنایی است و در زمینه آهنگری و مکانیکی هم سررشته دارد.


این جوان فلسطینی می‌گوید که از توانمندی و مهارت برخی دوستانش نیز برای ساخت این خودرو بهره برده است.
ابو حجله اظهار داشت که آرزوی دیرینه‌اش خرید یک خودروی آفرود بوده اما به دلیل هزینه‌ بالای این نوع خودروها که در بازار به حدود 100 هزار دلار می‌رسد، نتوانست به آرزویش برسد و در نهایت به فکر ساخت چنین خودرویی افتاد و توانست پس از 2 سال زحمت و تلاش طاقت‌فرسا آن را بسازد.


وی تاکید کرد که این خودرو را با استفاده از تکه‌های خودروهای فرسوده ساخته و در کل 12 هزار دلار برای او هزینه در پی داشته است.
او همچنین یک خودروی کوچک هم برای دختر 5 ساله‌اش ساخته است.

کد خبر 1149718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha