توانمندسازی محلات کم برخوردار گیلان با همکاری سپاه و بسیج

​ قاسمی از توانمندسازی محلات کم برخوردار با همکاری سپاه و بسیج خبر داد و گفت: سپاه در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و برای حمایت ویژه از نیازمندان این محلات و توانمندسازی اجتماعی اقشار آسیب‌پذیر ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی اکبر قاسمی» شامگاه شنبه( 30 بهمن) در گفت‌وگوی خبری همکاری بسیج و سپاه برای اجرای طرح پوشش بیمه سلامت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بیش از 200 هزار نفر در استان گیلان فاقد پوشش بیمه هستند که بیشترشان در مناطق کم برخوردار و شهرستان‌های رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، لاهیجان و انزلی ساکن هستند.

 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: در راستای فرامین مقام معظم رهبری درخصوص توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور به‌ویژه استان‌ها و حمایت ویژه از نیازمندان این محلات و توانمندسازی اجتماعی اقشار آسیب‌پذیر، سپاه پاسداران در گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جلساتی را با مدیرکل بیمه سلامت گیلان برگزار کرد.

 

قاسمی ابراز داشت: بسیجیان و گروه‌های جهادی علاوه بر برگزاری رزمایش‌های مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تا به امروز تجربه خوبی در اجرای پنج دور طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان به دست آوردند بنابراین بسیاری از افراد فاقد بیمه را در خلال همه اقدامات شناسایی کردند.

 

وی تعداد افرادی که در شهرستان رشت فاقد بیمه سلامت هستند را بیش از 95 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: افرادی که فاقد بیمه درمانی هستند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بسیج و سپاه نسبت به ثبت نام بیمه سلامت اقدام کنند همچنین این بیمه کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت اذعان کرد: حفظ سلامتی مردم همواره اولویت بسیج و سپاه بوده و هست به همین جهت سپاه از زمان شیوع ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف نظیر ضدعفونی کردن کوچه‌ها و معابر، کمک به کادر درمان در بیمارستان‌ها و همراهی با آنان‌ و برگزاری طرح‌های ویژه شهید سلیمانی ورود پیدا کرد.

 

قاسمی با تاکید بر اینکه در پی اقدامات جهادی بسیجیان برای انجام واکسیناسیون چندین ماه است که استان گیلان از حیث میزان تزریق واکسن کرونا رتبه نخست کشور را دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر درصد بالایی از مردم استان گیلان و رشت در برابر کرونا واکسینه شدند و در همینجا از حمایت‌های مرکز بهداشت رشت و بسیجیان قدردانی می‌کنم.

 

کد خبر 1149721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha