لزوم بهینه‌سازی نقش حوزه‌های علمیه در فرآیند شکل‌گیری هویت فرهنگی و دینی مردم

حجت‌الاسلام بیرم‌وند گفت: با توجه به‌ لزوم تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه، تصمیم‌گیران و متولیان مربوطه باید برای بهینه‌سازی نقش حوزه‌های علمیه در فرآیند شکل‌گیری هویت فرهنگی و دینی مردم، تلاش بیشتری داشته باشند.

«حجت‌الاسلام علی بیرم‌وند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار کرد: طلاب و روحانیون در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بسیار تلاش کردند و نقش بسیار مؤثری داشتند.

 

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک با بیان اينکه روحانیت با جان و علم خود توانسته در مقابل استکباران جهانی مقاومت کند افزود: امام خمینی (ره) در بیاناتی بر لزوم آگاه بودن روحانیت به علم روز تاکید کرد.

 

وی اذعان کرد: اگر روحانیت نسبت به حوادث پیش روی انقلاب اسلامی آگاه باشد، می‌تواند ضمن جوابگویی راحت به این مشکلات، خود را آماده دفاع اعتقادی و رزمی و همچنین جنگ نرم و سخت کند.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند با اشاره به اینکه روحانیت جایگاه رفیعی بین مردم دارد تصریح کرد: با توجه به‌ لزوم تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه، تصمیم‌گیران و متولیان مربوطه باید برای بهینه‌سازی نقش حوزه‌های علمیه در فرآیند شکل‌گیری هویت فرهنگی و دینی مردم، تلاش بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اينکه در طول دوران دفاع مقدس حدود ۱۵ هزار رزمنده روحانی و بیش از ۳۵۰ روحانی آزاده داشتیم و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ روحانی به شهادت رسیدند عنوان کرد: حوزه‌های علمیه نسبت به جمعیت سایر اقشار، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند.

 

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک بيان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، روحانیت به صورت جهادی وارد صحنه شد و برای غسل، نماز و تدفین اموات کرونایی، به میدان آمد و در بیمارستان‌ها در کنار بیماران کرونایی بود.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیت خدمات و فداکاری‌های ماندگاری در جامعه داشته است خاطر نشان کرد: ۱ اسفند سالروز شهادت شهید فضل‌الله محلاتی نماینده امام خمینی (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که روحیه جهادی و انقلابی داشت و دارای اخلاص در کار و عمل بود و انتظار می‌رود این روز به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس در تقویم رسمی کشورمان ثبت شود.

 

کد خبر 1149748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha