فعالیت ۲۰ شاعر خادمیار در خراسان جنوبی

حسامی از فعالیت ۲۰ شاعر خادمیار رضوی در خراسان جنوبی خبر داد.

«علی اکبر حسامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: هر هفته خادمیاران شعر و ادب رضوی با حضور در مراسمات مختلف مذهبی و مساجد در وصف امام رضا(ع) به قرائت جدیدترین اشعار خود می پردازند.

 

مسئول کانون شعر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه خادمیاران شعر رضوی در مناسبت های مختلف دهه فجر، ولادت امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) به صورت گروهی با حضور پنج شاعر در برنامه ها حضور و اقدام به شعرخوانی در وصف ائمه اطهار (ع) می کنند، گفت: بهترین انگیزه در شعر سرودن عشق به ائمه اطهار(ع) است که در خادمیاران موج می زند.

 

حسامی که تاکنون دو کتاب شعر در وصف ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) سروده است، گفت: برای شعر سرودن در وصف امام مهربانی ها نیاز به انگیزه خاصی نیست و هر کس عشقی به ائمه اطهار (ع) در دل داشته و قصد عاقبت بخیری دارد می تواند برای ائمه اطهار(ع) شعرخوانی و یا در عرصه های دیگری خدمتی فعالیت داشته باشد.

 

وی از سرودن حدود 20 مورد شعر در وصف امام رضا(ع) خبر داد و افزود: در حال حاضر 20 شاعر خادمیار در خراسان جنوبی فعالیت دارند که در برنامه های مختلف مذهبی و دینی شعرخوانی می کنند.

کد خبر 1149909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha