اجتماعات معنوی انرژی بخش و بیمه کننده انقلاب و نظام هستند

آیت الله حسینی با بیان اینکه اجتماعات معنوی انرژی بخش برای نظام و بیمه کننده نظام جمهوری اسلامی است، گفت: چون انقلاب اسلامی هویت انقلابی و اسلامی دارد و به واسطه این اجتماعات حفظ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۱ اسفند ماه) در دیدار مسئول ستاد مرکزی اعتکاف کشور، اظهار کرد: اعتکاف، عبادت تاثیرگذار در ابعاد مختلف و تربیت کننده انسان در مسیر عبودیت و انسان شدن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند به برکت انقلاب اسلامی به شیعیان و بندگان خود عنایت ویژه ای داشته و استان ما نیز از این فیض عظیم الهی برخوردار است.

 

وی یادآور شد: امسال نیز در چند شهرستان با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در یاسوج، کهگیلویه و چرام مشکلاتی به وجود آمد، ولی در چند شهرستان اعتکاف برگزار شد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: در برخی از شهرستان ها از جمله گچساران و بهمئی در چند مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی این آئین برگزار شد.

 

امام جمعه یاسوج افزود: به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی، این سنت (اعتکاف) رونق گرفته و حرکت بسیار خوب و باعث تحول معنوی و اخلاقی بوده و ظرفیتی مثل نماز جمعه ایجاد کرده است.

 

وی تاکید کرد: نماز جمعه حلقه و دژ مستحکم انقلاب بوده که در حدود ۹۰۰ پایگاه استماع باشکوهی با تفکر و شعارهای واحد به اسلام و انقلاب انرژی می‌دهد و توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را خنثی می کند.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: اجتماعات معنوی انرژی بخش برای نظام و بیمه کننده نظام جمهوری اسلامی است، چون انقلاب اسلامی هویت انقلابی و اسلامی دارد و به واسطه این اجتماعات حفظ می شود.

 

وی تصریح کرد: نماز جماعت هایی که در مساجد کشورمان برگزار می‌شود، نیز انرژی بخش بوده و اعتکاف نیز همین ویژگی ها را دارد.

 

آیت الله حسینی افزود: انسان‌هایی که معتکف می شوند، حضور و نفس آنها انرژی بخش برای نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: علی رغم فشارهای متعدد دشمنان انقلاب سرزنده و پاینده است و علت آن این بوده که انقلاب سنت های الهی را زنده می کند.

 

وی یادآور شد: اعتکاف ظرفیت و حال معنوی خوبی است که هر اندازه معنویت بالا باشد، درک انسان نسبت به انقلاب بیشتر می شود.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر در مسیر معنویت رویش نداشته باشیم ضربه خواهیم خورد، گفت: ما باید در مسیر معنویت گام برداریم و مراسم اعتکاف، محرم و دیگر مناسبت های انقلابی و اسلامی را برگزار کنیم.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه به دستور مقام معظم رهبری ستاد مرکزی اعتکاف تشکیل شده، باید در این راستا سازماندهی، مدیریت، ارزیابی و آسیب‌شناسی لازم نیز صورت گیرد.

 

وی از دغدغه های رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور و افرادی که در این مسیر تلاش می کنند و دغدغه دارند، تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1149948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha