نماز جمعه پایگاه آگاهی بخشی اسلام و مکتب تشیع است

آیت الله حسینی نماز جمعه را پایگاه آگاهی بخشی اسلام و مکتب تشیع دانست و گفت: دشمنان در تلاش برای تضعیف این پایگاه مستحکم هستند که این بیانگر اهمیت این جایگاه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز ( ۱ اسفند ماه) در نشست شورای اندیشه ورز ستاد نماز جمعه یاسوج که با حضور مدیران دستگاه های فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه مهمی در انقلاب اسلامی و جامعه امروز ما دارد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: این فریضه الهی تاثیرگذاری بسیاری در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه داشته و خطبه های امام جمعه نسبت به همه مسائل کشور و خارج آن نیز در این راستا تأثیرگذار است.


وی جایگاه نماز جمعه را برجسته و شاخص دانست و افزود: در کشور حدود ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه هر هفته این فریضه الهی را برگزار می کنند که امروز تبدیل به قلعه و دژ مستحکمی برای انقلاب اسلامی شده و مردم در این روز در یک نقطه و مکان با شعارها، ایده و تفکر واحد مطالب روز توسط امام جمعه تجزیه و تحلیل می شود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: نماز جمعه عبادت ویژه مورد تاکید اسلام و تشیع بوده که در جهت بصیرت افزایی و آگاهی مردم از مسائل روز کشور و جامعه بین الملل برگزار می شود.


امام جمعه یاسوج نماز جمعه را پایگاه آگاهی بخشی اسلام و مکتب تشیع دانست و یادآور شد: دشمنان در تلاش برای تضعیف این جایگاه مستحکم هستند و این بیانگر اهمیت این جایگاه بوده است.


وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نماز جمعه آثار و برکاتی برای اسلام و بشریت و شریعت دارد، برپایی این فریضه الهی نیازمند برنامه ریزی و پشتیبانی‌های لازم است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه مردم و حاکمیت باید مواظب این جایگاه باشند، خاطرنشان کرد: دولت ها در ذیل حاکمیت عمل می کنند، مسئولان در دولت باید پایگاه‌های حاکمیت و استحکام نظام را مدنظر داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباط با نماز جمعه را در راستای هدایت گری افراد جامعه دانست و ادامه داد: برگزاری نماز جمعه و مناسبت ها نیازمند پشتیبانی بوده و مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگ می‌توانند به عنوان هیئت اندیشه ورز نقش تاثیر گذاری در این زمینه داشته باشند و نظرات کارشناسی آنها نیز می تواند تاثیرگذاری لازم و در راستای هر چه بهتر برنامه های انقلاب انجام داد.


وی ضمن تاکید بر اینکه باید توانمندی های جوانان در نماز جمعه به نمایش درآید، اظهار کرد: نماز جمعه می‌تواند نیروسازی برای انقلاب و اسلام باشد.

آیت الله حسینی نقش شورای اندیشه ورز در ستاد نماز جمعه را مهم و تاثیرگذار خواند و یادآور شد: اصل نماز باید در سطح عمومی، جامعه، ادارات و بین دانش‌آموزان و دانشجویان ترویج شود.


امام جمعه یاسوج خواستار راه اندازی مهد آدینه در جوار مصلی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای فرهنگی شد و گفت: برنامه ریزی برای حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و راه اندازی میز خدمت پیشنهادهای به جا و حکیمانه ای در جهت تقویت جایگاه نماز جمعه است.

کد خبر 1149951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha