۱۳ هزار نفر در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی شرکت کردند 

معاون فرهنگی تربیتی و رئیس شورای سیاست گذاری جامعة‌المصطفی گفت: ۱۳ هزار نفر از طلاب و اساتید در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی شرکت کردند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر کریمی قدوسی در نشست خبری با اشاره به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) است و در سال جاری در آستانه مبعث پیامبر(ص)، جامعة‌المصطفی به عنوان یک نهاد برخواسته از انقلاب رسالت گسترش فرهنگ و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) را بر عهده دارد و در این مسیر گام برمی‌دارد.

 

معاون فرهنگی تربیتی و رئیس شورای سیاست گذاری افزود: اهداف مهمی برای این جشنواره در بعد علمی و تربیتی و معرفی آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) تعریف شده است تا در جهت تا گسترش و ترویج آن و همچنین ایجاد زمینه برای تمسک به قرآن و عترت میان بشریت فراهم شود.

 

وی بیان کرد: ایجاد حرکتی میان خانواده بزرگ المصطفی و طلاب و اساتید و کارکنان و خانواده این عزیزان در راستای کسب مهارت‌های لازم و آشنایی با معارف قرآنی و محتوای قرآن و آشنایی با فنون و مهارت‌های قرآنی از دیگر اهداف جشنواره است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی قدوسی عنوان کرد: همچنین از دیگر اهداف جشنواره ایجاد زمینه‌ای برای انس با قرآن و حدیث میان مخاطبان جشنواره و المصطفی و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های طلاب و خانواده‌هاست.

 

وی تصریح کرد: ۱۳ هزار نفر از طلاب و اساتید در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی شرکت کردند، این حشنواره امسال به‌صورت گسترده در واحدهای داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی تربیتی و رئیس شورای سیاست گذاری خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره مصادف با 28 رجب در 11 اسفندماه در استان گلستان با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار خواهد شد.


در ادامه مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی در تشریح این دوره از جشنواره گفت: این جشنواره در ۲۰ رشته شفاهی و هفت رشته کتبی است که بخش شفاهی شامل قرائت و حفظ قرآن کریم، روان‌خوانی و دعاخوانی و تواشیح می‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رفیعی افزود: بخش کتبی نیز طبق مقاطع تحصیلی از مقطع زیر کارشناسی تا دکتری و سطح 5 و اجتهاد داریم که شامل کتاب نسیم هدایت، تفسیر قرآن، کلام ناب، تفسیر تسنیم، اصول کافی و روابط سالم در خانواده و تفسیر سوره لقمان و حجرات است.

 

وی تصریح کرد: جشنواره در ۲۷ رشته حدود ۶ هزار نفر از طلاب جامعه‌المصطفی و خانواده‌هایشان در داخل و هفت هزار نفر در خارج از کشور از جمله 20 کشور همچون نیجریه، ترکمنستان، سنگال، ترکیه، روسیه، قرقیزستان، اندونزی، تایلند، پاکستان، هند، عراق و افغانستان در این جشنواره شرکت کردند.

 

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 120 نفر در 27 رشته برگزیده می شوند، در این راستا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها همه رشته‌های جشنواره به‌صورت مجازی است.

 

وی عنوان کرد: در اختتامیه جشنواره از خدمات قرآنی آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تجلیل و خدماتشان به طلاب معرفی خواهد شد و در این مراسم از ویژه نامه ای از زندگی ایشان رونمایی می‌شود.


نگاهی به فعالیت‌های قرآنی جامعة‌المصطفی

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی جامعة‌المصطفی اظهار داشت: جامعة‌المصطفی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و ترویجی و فرهنگی و قرآنی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) دوره‌های خاصی با 4 هزار نفر طلبه و 4 هزار نفر فارغ التحصیل دار.

د
در حوزه فرهنگی اتفاقات ارزشمندی افتاده و تاکنون ۶۰۰ عنوان کتاب توسط طلاب المصطفی تولید یا ترجمه شده و حدود ۱۰ انجمن علمی قرآنی و حدیثی در این نهاد فعال است.

کد خبر 1149952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha