فعالیت ۱۱۹ واحد صنفی بدون پروانه در نهبندان

بیکی گفت: با بررسی که انجام شده ۱۱۹ واحد در نهبندان پروانه صنفی نداشته اند که تاکید جدی برای اصلاح آن بکار گرفته شده است تا این اصناف سوء استفاده نکنند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۱ اسفند) در جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهرستان نهبندان اظهار کرد: دولت برای تنظیم و نظارت بر بازار تصمیمی در کلان گرفته است که هدف اصلی آن استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و تقویت بُعد نظارت بر بازار است.

 

فرماندار نهبندان افزود: مجموعه بسیجیان شهرستان در قالب نیروهای همیار بازار قرار است در تنظیم بازار به جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت کمک کنند که این خود در بُعد نظارت سبب تقویت فعالیت افراد می شود.

 

بیکی ادامه داد: در چرخه تولید، تأمین مواد اولیه، توزیع و نهایتا نظارت، بعد مهمی است که نیاز است اقدامات مهمی با کمک بسیجیان انجام شود.

 

وی گفت: نظارت در کف بازار از جمله وظایف بسیجیانِ به کار گمارده شدن در تنظیم بازار است، لذا نظارت توسط بسیجیان بسیار برای مردم اهمیت دارد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بُعد نظارت بر کالاها بُعد مهمی است اما متاسفانه نظارت در بسیاری از زمان ها جدی گرفته نشده است، عنوان کرد: ماموریت اصلی نیروهای جدید، تقویت و حفظ حقوق تولید کننده و  تقویت و حفظ حقوق مصرف کننده است اما ماموریت بیشتر به حفظ حقوق مصرف کننده سوق داده می شود.

 

بیکی گفت: نیروهای نظارتی بسیج باید پشتوانه مردمی باشند و اصناف هم باید روندهای اشتباه را، درست کنند.

 

وی ادامه داد: نگاه دولت به کنترل بازار نگاه جدی است و دولت برنامه دارد تا حوزه کنترل بازار را تقویت کند، چراکه این بخش دچار ضعف هایی بوده است، لذا همیاران بازار به دولت و رضایتمندی مردم کمک خواهند کرد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شرایط اقتصادی و تورم بر مردم فشار مضاعف آورده است و ناظرین باید چشم مردم باشند و بتوانند با بیداری، دقت و هوشیاری در جریان بازدید شرایط اقتصادی را مدیریت کنند، گفت: با بررسی که انجام شد مشخص گردید که ۱۱۹ واحد در نهبندان پروانه صنفی نداشته اند که تاکید جدی برای اصلاح آن بکار گرفته شده است تا این اصناف سوء استفاده نکنند.

 

وی در پایان از نیروهای بسیجی همیار بازار خواست تا با نظم و دقتِ بازدارندگی شرایط اقتصادی و بازار را به نفع مردم نظارت داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1149955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha