جهاد تبیین از واجبات عینی است

حجت الاسلام الهی ‌راد با بیان اینکه جهاد تبیین از واجبات عینی و تکلیف شرعی و دستور قطعی است، گفت: برای گام نهادن در میدان جهاد تبیین باید پیش شرط‌هایی را رعایت کرد تا بتوان در آن به شکل موفقی عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «صفدر الهی ‌راد» امروز (یکشنبه ۱ اسفند) در نشست جهاد تبیین، محورها و راهکارها که در سالن بلاغ تبلیغات اسلامی شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمانی جهادی را صادر کردند در رابطه با جهاد تبیین که در مقایسه با جهاد نظامی در برخی از ابعاد به مراتب بااهمیت تر و بالاتر است و وظیفه همه افراد است که در این راه گام‌های جدی و موثری بردارند.

 

عضو هیئت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، برخوردار از بصیرت را از پیش فرض های جهاد تبیین دانست و گفت: بصیرت به معنای داشتن قدرت انطباق صحیح و دقیق معرفت‌های به دست آماده با مصداق های واقعی آن است.

 

حجت الاسلام الهی راد تصریح کرد: برای آنکه همه بدانند در جهاد تبیین گه اقدامی را با چه روشی می توان انجام داد لازم است که پیش فرض های آن را به درستی بشناسیم که در همین راستا نخست باید بدانیم هرگاه تعبیر جهاد مطرح می شود بدون شک مبارزه ای وجود دارد و دشمنی در آن سوی میدان قرار گرفته است که در حال تحریف حقیقت و حق است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اهل مبارزه بودن را از دیگر پیش فرض‌های جهاد تبیین برشمرد و گفت: اگر فرد با بصیرت، بادیانت و مومن بداند که اسلام در خطر است نباید ساکت بماند و باید در میدان مبارزه حاضر شود.

 

الهی راد با تاکید بر اینکه در راه جهاد تبیین باید شهادت طلبی شکل گیرد، خاطرنشان کرد: در جهان امروز غریب ترین امر اسلام است چراکه اسلام در برابر استکبار، صهیونیست و جریان های نفوذی و منافقان به تنهای قد علم کرده است از همین رو در راه تبیین و دفاع از اسلام به تعبیر امام راحل باید شهادت طلبانه رفتار کرد.

 

وی استقامت را شرط دیگر حضور در میدان جهاد تبیین دانست و گفت: در این راه به گفته بزرگان بهتر است که در مراقبت‌های اخلاقی و اجتماعی که دشمن سنگین تر و شیطان تر است برای استقامت داشتن، نذر کرد.

 

عضو هیئت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: توانایی مبارزه در ابعاد محتوایی و مهارتی از دیگر پیش شرط های جهاد تبیین است که باید حوزه فعالیت دشمن را به خوبی شناخت و متناسب با آن محتوای غنی، علمی و مستند ارائه داد.

 

کد خبر 1149989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha