کوتاه شدن فرآیند سرمایه گذاری در اساسنامه جدید

پورموسوی گفت: دستورالعمل جدید سرمایه گذاری بسیار کوتاه شده و سرمایه گذار تنها به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی مراجعه می کند و کلیه اقدامات در این سازمان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدعلی پورموسوی» عصر امروز (یکشنبه ۱ اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بدیهی است که اهواز نمی تواند بدون جذب سرمایه گذار فاصله خود با سایر کلانشهرها در ارتباط با شهرسازی، فضای سبز، مبلمان و سایر موارد شهری را جبران کند.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر اهواز افزود: با جذب سرمایه گذارن در یک دوره چهار ساله و یا هشت ساله فاصله اهواز با سایر کلانشهرها قابل جبران خواهد بود و همه اعضا بر این موضوع اتفاق نظر دارند اما در این راه یک سری مشکلات وجود دارد که بعضی از آنها در درون سازمان مانند بروکراسی اداری است.

 

وی ادامه داد: برخی مشکلات هم خارج از سازمان بوده که می توان به جو ایجاد شده به عدم امنیت سرمایه گذاری در اهواز اشاره کرد و این امر هم به سازمانی که سرمایه گذاری را پذیرفته و هم به سایر سازمانها مربوط می شود.

 

پورموسوی تصریح کرد: شورای شهر در حوزه وظایف و اختیارات خود فرایند سرمایه گذرای را کوتاه و تسهیل کرده است و همه مواردی که سرمایه گذار باید در نظر بگیرد تنها در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی صورت می گیرد و جریان رفت و برگشت در سازمان ها و مناطق شهرداری را حذف کرده ایم.

 

وی اضافه کرد: در دستورالعمل جدید سرمایه گذاری، سرمایه گذار تنها به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی مراجعه می کند و همه اقدامات در این سازمان انجام می شود، اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به اتفاق نظر خواهان کمک به سرمایه گذاران جهت تسهیل انجام کار هستند.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه دستورالمعل جدید به زودی در صحن شورا بررسی و مصوب خواهد شد ابراز کرد: در حال حاضر شورای شهر در حال بررسی بودجه ۱۴۰۱ است که پس از آن اساسنامه جدید سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در دستورکار و مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت موافقت اعضا تصوب و ابلاغ خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل بیرون سازمانی هم شورای شهر همکاری کند و هم سعی کنیم سازمان های دیگر را برای تسهیل فرایند سرمایه گذاری تشویق کنیم همچنین در این امر مشوق هایی تعیین شده و استاندار خوزستان نیز قول همکاری و مساعدت را داده است.

 

کد خبر 1150047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha