توسعه فرهنگی و گردشگری در سال آینده اصفهان تمرکز شده است

نورصالحی با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان گفت: توسعه فرهنگی، محرومیت زدایی و اقتصاد گردشگری در سال آینده تمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد نورصالحی» در نشست علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به تصویب بودجه و تعامل بین شهرداری و اعضای شورای اسلامی در این امر اظهارداشت: یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری در دوره جدید محرومیت زدایی و توجه به چالش ها و معضلات اجتماعی و شهری مثل آلودگی و فرونشست است.

 

رئیس شورای شهر اصفهان با تاکید بر اجرای طرح های سرمایه گذاری و مشارکتی در درآمدزایی شهر افزود: تامین اینگونه درآمدهای شهری مانع از تحمیل هزینه به مردم و از طرفی زمینه اشتغال و توسعه شهر را نیز فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: توسعه فرهنگی، محرومیت زدایی و اقتصاد گردشگری در سال آینده تمرکز شده که از طرح های گردشگری و صنایع دستی به عنوان مشاغل پاک و درآمدزای متناسب با بافت شهر حمایت می شود.

نورصالحی با بیان اینکه احیا بافت فرسوده مورد توجه است،خاطرنشان کرد: با این اقدام و ایجاد مسیر گردشگری امکان ایجاد فرصت های شغلی و سرمایه گذاری را فراهم می سازد.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی موزه شهدا، توسعه مراکز فرهنگی، محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار و توسعه خطوط مترو مورد توجه است، خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط بین مناطق توسعه یافته و کم برخوردار در قالب تفاهم نامه و اقدام مشترک می تواند توسعه عدالت و توازن را در شهر ایجاد کند.

 

*شفافیت در درآمدزایی و هزینه ها

 

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شبه هایی در خصوص درآمد های شهرداری در بین مردم وجود دارد گفت: باید با شفاف سازی به این موضوع پاسخ داد و مدیریت شهری درآمدها را براساس برنامه و بودجه  کسب و دریافت کند.

وی با بیان اینکه باید رعایت حال مردم و شرایط اقتصادی آنان را انجام داد، یادآورشد: در توسعه شهری رضایتمندی مهم است و در هنگام کسب درآمد بر اساس بودجه پیش برود و تفسیر نقاط مبهم به نفع مردم باشد.

 

نورصالحی با بیان اینکه پول اضافی از مردم نباید گرفته شود، یادآورشد: در هزینه بودجه مراعات حال شهروندان صورت بگیرد و از اسراف و زیاده روی جلوگیری شود.

کد خبر 1150063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha