گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه از آثار دفاع مقدس است

حبیبی دستاوردهای بی نظیر دفاع مقدس را شامل فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت دانست و گفت: گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را می‌توان از محوری ترین آثار و برکات دفاع مقدس ملت ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « حسن حبیبی» در نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در پژوهشکده گیلان شناسی با اشاره به ارزش و اهمیت کار اساتید درس دفاع مقدس با اساتید سایر دروس، اظهار کرد: وجه تمایز اساتید دفاع مقدس سخن گفتن درباره معارف و دستاوردهای دفاع مقدس است، زیرا «جنگ» در بین جوامع ماهیتی منفور دارد، اما دفاع مقدس ما سرشار از آموزه های متعالی است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از اساتید درس دفاع مقدس خواست با ابزارهای روز و هنرمندانه به بیان زیبایی های جنگ هشت ساله ما بپردازند و افزود: برخی فکر می کنند که حوزه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فقط وظیفه نیروهای مسلح است، اما همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی باید پای کار این ظرفیت عظیم بیایند تا بتوانیم فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم.


وی دستاوردهای بی نظیر دفاع مقدس را شامل فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت دانست و عنوان کرد: این دستاوردها ظرفیت توان افزای جاودانه‌ای است که همواره و همیشه باید از آن‌ها حراست کنیم و در عرصه‌های گوناگون باید از آن ها بهره بگیریم.


حبیبی اعتماد به نفس، رشد باورهای دینی، شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها، تضمین استقلال کشور، تثبیت اقتدار مظام، ایجاد الگوی مبارزاتی و… را از محوری‌ترین معارف دفاع مقدس دانست که در قالب فرهنگ مقاومت امروز در اختیار ملت ایران است و گفت: دفاع مقدس بایسته‌ها و وظایفی را فراروی این ملت قرار داده که توجه به این بایسته‌ها و وظایف عامل پیشرفت کشور و تحقق جبهه فراگیر مقاومت خواهد بود.


وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس تجلی گفتمان انقلاب اسلامی و برخاسته از ارزش های دینی و ملی و دستاورد مجاهدت شهدا و رزمندگان است، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس همواره نیروبخش و قدرت آفرین است.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان دفاع مقدس را عامل اتحاد و انسجام هرچه بیشتر گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه دانست و اظهار کرد: همه اقوام و مذاهب در دوران دفاع مقدس خود را مکلف به حضور در صف واحد حفظ و حراست از کشور و نظام اسلامی می‌دانستند.


وی با بیان اینکه دفاع مقدس نه تنها برای ملت ایران و جوامع اسلامی بلکه برای بشریت ارزش های ماندگار خلق کرد، گفت: در یک نگاه کلی می‌توان این دستاوردها را تحت عنوان «فرهنگ مقاومت اسلامی - مردمی» مورد واکاوی قرار داد؛ روحیه جهاد و مقاومت ناشی از دفاع مقدس به دلیل پیوند با باورهای دینی توانسته فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران نقش آفرینی کند؛ به گونه‌ای که شکل گیری و گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را می‌توان از محوری ترین آثار و برکات دفاع مقدس ملت ایران دانست.


حبیبی با اشاره به مانور دشمن در حوزه جنگ نرم از طریق ایجاد شبهات، خاطرنشان کرد: در گذشته دو نهاد خانواده و مدرسه وظیفه تربیتی را بر عهده داشت، اما امروز فضای مجازی کار تربیت را سخت کرده است.


وی با اشاره به شرایط حساس کنونی و بحران‌های فزاینده جهانی و به صورت خاص تهاجم سازمان یافته فرهنگی دشمنان علیه بنیان‌های فکری نسل جوان و نوجوان، گفت: خواسته دشمنان تمرکز جوانان برای زیر سوال بردن فرهنگ و معارف درخشان دفاع مقدس و تحریف وقایع آن دوران است لذا باید علاوه بر تقویت داشته‌های اعتقادی و معنوی در کنار ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بهره گیری از این گنجینه تمام ناشدنی، آینده نظام را در پرتو دفاع مقدس تضمین کرد.


حبیبی با تاکید بر لزوم آشناسازی جوانان و نوجوانان با معارف دفاع مقدس به ویژه با ابزارهای نوین آموزشی، عنوان کرد: نیازمند نگاه علمی و تجارب گرانسنگ پیشکسوتان و اساتید درس دفاع مقدس در این حوزه هستیم.
 

کد خبر 1150090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha