برگزاری مسابقه تالیف کتاب درباره سیره زندگی و جهاد امام سجاد(ع)

آستان مقدس حسینی در چارچوب جشنواره بین المللی تراتیل سجادیه، مسابقه تالیف کتاب درباره سیره زندگی، جهاد، میراث علمی امام سجاد(ع) را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی،  دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: مسابقه تألیف کتاب با موضوع سیره امام سجاد(ع) و میراث علمی و سابقه جهاد او برگزار می شود و جوایز نقدی و غیرنقدی برای نویسندگان در نظر گرفته شده است.

 

سید جمال الدین شهرستانی، رئیس کمیته مقدماتی جشنواره بین المللی تراتیل سجادیه گفت: کمیته مقدماتی محورها و اصولی را برای تالیف کتاب درباره سیره امام سجاد(ع)  مشخص کرده است. باید در این کتاب به زندگی علمی و جهادی امام سجاد در طول تاریخ و محیط زندگی، میراث عبادی و علمی او، تحلیل و تفسیر ادعیه آن حضرت، برجسته ترین یاران و شاگردانش و  مسایل کلی مربوط به سیره و زندگی امام سجاد(ع) پرداخته شود.

 

وی افزود: از دیگر اصول تعیین شده این است که صفحات  کتاب کمتر از 200 صفحه وزیری نباشد. فونت مورد استفاده در اندازه 16 و حاشیه ها به اندازه 12 باشد.

شهرستانی افزود: مطالب در قالب ورد به سایت رسمی آستان حسینی یا پست الکترونیکی بخش رسانه (media@imamhussain.org) ارسال شود یا با رئیس این کمیته با پست خصوصی(jesam_6@yahoo.com)   ارتباط برقرار شود. آخرین مهلت دریافت تالیفات روز یکم مارس 2023 میلادی است.

 

وی ادامه داد: جوایز نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته بین سه برگزیده هنگام نهمین جشنواره تراتیل سجادیه توزیع خواهد شد. همچنین انتشارات الوارث وابسته به آستان حسینی کتاب برگزیده را برای چاپ و انتشار انتخاب خواهد کرد.

 

مدیریت آستان حسینی پیش از این اعلام کرد که همه مقدمات برای راه اندازی هشتمین دوره جشنواره تراتیل سجادیه با مشارکت بین المللی طوایف مختلف به پایان رسیده است. این فعالیت ها  از 22 تا 24 آگوست 2022 میلادی با شعار«بناء الذات الانسانیه و اصلاحها فی ادعیة الامام السجاد(ع)» آغاز می شود.

کد خبر 1150133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha