شاخص کل بورس اوراق بهادار  کاهش ۵۵۱۳ واحدی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۵۱۳ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 7 اسفند) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 717 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 287 هزار واحدی آغاز شد اما این روند در اردامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۵۱۳ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش  ۱۳۶۰ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۴۱۹  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۷۹۷ واحدی، عدد ۳۲۹ هزار و ۵۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۹۹ واحدی به رقم ۲۰۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۷۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۲۰۳  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۷۲ واحد کاهش به رقم ۹۷۸ هزار و ۹۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۳۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۱  هزار و ۵۷۸  واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپدیس با 833 بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شتران - پالايش نفت تهران، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس و انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، وبملت، خودرو، وتجارت و خساپا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، نوری، پارسان  و وغدیر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌ ) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثفارس، زمگسا، غالبر و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی دروز(داروسازی‌ روزدارو) با ۴.۸۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ددام، حکشتی، سصفها و حتاید قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۹ هزار و ۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 4 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۶۱ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۳۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۵۳ واحدی، به رقم ۳۱۷ هزار و ۷۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۵۰ واحدی، عدد ۳۳۰ هزار و ۳۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۳۷ واحدی به رقم ۲۰۶ هزار و ۹۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۴۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۵۸ واحد افزایش به رقم ۹۸۵ هزار و ۸۷۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۶۵۸۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 4 اسفند بورس تهران، نمادهای معاملاتی نوری، رمپنا، وبملت، خودرو، وغدیر و فسبزوار با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، پارسان، تاپیکو و پارس تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 4 اسفند بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شکلر(نیروکلر) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثنوسا، سغرب، بشهاب و پاسا بود. همچنین نماد معاملاتی رکیش(کارت اعتباری ایران کیش) با ۴.۹۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حفارس، کپارس، کمنگنز و بالبر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۷ هزار و ۷۸۴ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1150178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha