توسعه عدالت آموزشی و ارتقا آموزش‌های مهارت‌ محور اولویت آموزش و پرورش است

قویدل، با اشاره به اولویت های آموزش و پرورش هرمزگان در دولت سیزدهم، بر توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و ارتقای آموزش‌های مهارت ‌محور در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد قویدل » در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: هدفگذاری مبتنی بر سیاست های دولت سیزدهم، گسترش عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان همه مناطق استان خصوصا مناطق محروم و کم برخوردار از خدمات و فرصت های آموزشی است و این مهم در آموزش و پرورش استان با جدیت در دستور کار است.

 

وی افزود: نگاه ویژه رییس جمهور معطوف به توسعه متوازن و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که این مهم در آموزش و پرورش استان با رویکردی جدید و تحول گرا دنبال می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان توسعه مهارت آموزی و تقویت هنرستانهای فنی و حرفه ی و کاردانش را از دیگر سیاست های آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: در راستای اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، تمرکز مجموعه آموزش و پرورش استان بر تقویت مهارت آموزی در ساختار آموزشی است.

 

وی با اشاره به مشکل بیکاری و ضرورت توجه به اشتغالزایی در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چالش های کشور در چند دهه، عدم آینده نگری لازم و ازدیاد فارغ التحصیلان بدون مهارت است. 

 

به گفته قویدل؛ اگرچه هرمزگان به عنوان پنجمین استان از حیث کمی در هدایت دانش آموزان به سمت هنرستانهای کاردانش و فنی و حرفه ای است اما ضرورت دارد این رویکرد با جدیت بیشتری دنبال شود که یکی از مهمترین موارد در این بخش توجه به برخی کمبودها در سه حوزه زیرساختی، تجهیزات و نیروی انسانی است تا بتوانیم گام های هدفمند و موثری را برداریم.

 

این مقام مسوول در همین راستا با اشاره به همراهی نماینده عالی دولت در استان با آموزش و پرورش، یادآور شد: انصافا نگاه استاندار هرمزگان به مسائل آموزش و پرورش بسیار وسیع و همه جانبه است که امیدواریم در سایه این تعامل شاهد کاهش مشکلات و سرعت بخشی به برنامه ها باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در استان هرمزگان 410 هزار نفر دانش‌آموز در 22 منطقه آموزشی مشغول به تحصیل هستند، همه گیری بیماری کرونا و کاهش آموزش های حضوری را موجب بروز برخی چالش ها عنوان کرد و گفت: با وجود جهاد معلمان و تلاش بی وقفه در پایدار نگه داشتن نظام آموزشی،  نیاز است از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون‌ سازمانی استفاده کنیم
تا با توجه به شرایط اجتماعی استان و پراکندگی‌های جغرافیایی، یک مداخله موثری جهت کاهش چالش ها داشته باشیم.

 

قویدل در پایان با تقدیر از رهنمودهای عالمانه و حمایت ها و همراهی های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، بر ضرورت تقویت همکاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: به منظور تقویت این بخش، به همه روسا مناطق و شهرستان تاکید شده است هم افزایی و تعامل موثر با ائمه جمعه و جماعات را در راستای برنامه های آموزش و پرورش داشته باشند تا  خروجی آن در رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت نمود عینی داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1150184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha