ترویج و احیای موقوفات نیاز جامعه امروز است

حجت الاسلام طباطبایی، بر ضرورت احیای موقوفات در استان برای رفع مشکلات در زمینه های مختلف تأکید کرد و گفت: سازمان اوقاف در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش دارد.

حجت‌الاسلام «سیدمحمدطباطبایی»، در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های متعالیه اسلامی است که در سایر ادیان نیز سابقه دارد، اظهارداشت: در اسلام  برای صدقه، انفاق و خیر پرونده خاصی باز شده تا جایی که در برخی آیات قرآن کریم پاداش آن را تا هفتصد برابر دانسته و در مقابل کسانی که از انفاق فی سبیل الله سر باز می‌زنند را سرزنش کرده و در بعضی از آیات وعده عذاب به آنها داده شده است.

 

 

مدیرکل اوقاف لرستان افزود: از میان انواع صدقات، انفاقات و سایر امور خیر وقف کامل‌ترین، جامع‌ترین و زیبا‌ترین آنها است، زیرا سایر انفاقات محدود به زمان و مکان معین است اما وقف فراتر از زمان و مکان است. 

 

وی با اشاره به اینکه زیباتر این است که در این انفاق زیبا ریا راهی ندارد، خاطر نشان کرد: وقف از بهترین و زیباترین انواع انفاق است.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: در  لرستان  که از دیرباز کانون فقها، علما و مومنین بوده و هست وقف‌های زیادی از گذشته داشتیم و داریم که این خود نشانه تعبد و تقید مردم این دیار به شریعت اسلام است. 

 

وی به تلاش سازمان اوقاف برای احیای موقوفات اشاره کرد و گفت: احیای موقوفات فرصتی برای تبیین و ترویج فرهنگ وقف و پاسخ به نیازهای جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی خاطرنشان کرد: در استان لرستان تاکنون ۳۵ وقت جدید ایجاد شده است.

کد خبر 1150185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha