زنده نگه داشتن یاد شهدا از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است

سیاهکلی مرادی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا از مهمترین اهداف و برنامه های آموزش و پرورش است و ما می توانیم از شهدا فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از وطن و غیره را بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «نقی سیاهکلی مرادی» در مراسم افتتاحیه اردوهای مجازی راهیان نور که امروز (دوشنبه ۲ اسفند) در سالن کوثر قزوین برگزار شد، بیان کرد: قطع یقین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ارج و قرب بسیاری دارد و برای نسل جدید و نسل جوان می تواند این رشادت ها و دلاوری ها درس عبرتی باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: شاید آنقدر که به صورت عملی، عملیاتی و عینی دانش آموزان به طور مستقیم با رشادت ها و دلاورهای های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند، کتاب ها، طرح ها و جزوه ها اثرگذار نباشند.

 

وی عنوان کرد: از همه دانش آموزان می خواهیم قدر این فرصت ایجاد شده از دوم تا چهارم اسفند ماه را بدانند و در فضای مجازی از این برنامعه معنوی نهایت استفاده را ببرند و حال که شرایط فراهم نیست به صورت مستقیم و حضوری در مناطق عملیاتی حضور یابند از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

 

سیاهکلی مرادی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۵ هزار معلم شهید تصریح کرد: یکی از اولویت ها و اهداف و مهمترین برنامه های ما در اموزش و پرورش زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

 

وی یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع از وطن، فرهنگ شجاعت و فداکاری و ده ها مولفه مهم دیگر را ما معلمان و دانش آموزان می توانیم از شهدا درس بگیریم و امیدواریم همه ما بهره لازم را ببریم.

 

کد خبر 1150193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha