معرفی بیش از ۵۹۰۰ متقاضی تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها/ ۸۰۰ واحد به بهره برداری رسید

خسروی از ارسال پرونده ۵ هزار و ۹۰۰ متقاضی استفاده از تسهیلات روستایی به بانک‌ها خبر داد و گفت: با استفاده از تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی تاکنون ۸۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

«داوود خسروی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با بیان اینکه این استان همواره در معرض خطر حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 100 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و کم دوام در روستاهای استان داریم که در صورت بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله ممکن است خسارت‌های زیادی را به بار بیاورد.

 

معاون بازسازی مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن گلستان گفت: قرار است در دو برنامه 5 ساله یعنی تا سال 1410 همه واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان نوسازی و بهسازی شود.

 

وی با اشاره به سهمیه 7 هزار واحدی استان در طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، بیان کرد: تا کنون 6 هزار و 400 سهمیه به استان ابلاغ شده است که برای 5 هزار و 902 متقاضی پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده اند.

 

خسروی با بیان اینکه 92 درصد پرونده‌ها به بانک‌های عامل ارسال شده است، اضافه کرد: تا کنون 3 هزار و 551 پرونده معادل 55.5 درصد معرفی شدگان به بانک‌ها موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند و بخشی از تسهیلات را متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی خود دریافت کرده‌اند.

 

وی گفت: 46 درصد واحدهای مسکونی معادل 2 هزار و 854 واحد در مرحله پی کنی و فونداسیون و یکهزار و 791 واحد معادل 29 درصد در مرحله اسکلت و سقف قرار دارند.

 

معاون بازسازی مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه دیوارچینی 13 درصد واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است، افزود: از مجموع واحدهای مسکونی که ساخت آنها امسال آغاز شده تا کنون 800 واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

 

کد خبر 1150278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha