ترویج سنت حسنه درختکاری در استان همدان/ کاشت درخت عملی نیکو و ماندگار

خزایی گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی نزدیک به یک میلیون و۲۳۶ هزار اصله نهال جنگلی و فضای سبزی، صنوبر وقلمه صنوبر در هفته منابع طبیعی در استان همدان توزیع وغرس خواهد شد.

 «اسفندیار خزایی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: درخت نماد آباداني و شاخص سبزي و خرمي ، مظهر زندگي ، باعث تلطيف هوا ، موجب آسايش و رفاه آنان و صفا و پاكي طبيعت است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  همچنین خواستار توسعه فرهنگ درختکاری در جامعه شد و  اظهارداشت: درخت يكي از زيباترين مظاهر خلقت و جلوه اي از تجليات آفريدگار عالم است و درخت کاری سنتی حسنه است که در دین مبین اسلام به این مهم توجه فراوان شده است.

 

وی افزود:  یک میلیون اصله قلمه صنوبر و ۲۰۰ هزار اصله نهال صنوبر با ۱۰ هزار اصله نهال جنگلی وفضای سبزی و 26 هزار اصله نهال جنگلی برای پویش نهالکاری برای ایران سر سبز همزمان با هفته منابع طبیعی در مناطق مختلف استان غرس می شود.

 

وی ادامه داد: در این هفته با مشارکت ارگان‌ها، بسیج سازندگی، همیاران طبیعت، جمعیت هلال احمر، مردم و مسئولان برنامه های متنوعی برای ترویج سنت حسنه درختکاری در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: منابع طبیعی ثروت عمومی و متعلق به همگان است و همه ساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفند برنامه هایی به منظور فرهنگ‌سازی، حفظ و صیانت از منابع طبیعی در نقاط مختلف کشور از جمله استان همدان برگزار می شود.

 

وی عمومی کردن فرهنگ منابع طبیعی را از مهم‌ترین اهداف بزرگداشت هفته منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: کاشت نهال برای توسعه جنگل ها از جمله برنامه های اصلی در هفته منابع طبیعی است چراکه حفظ عرصه های طبیعی نقش موثری در کاهش بلایای طبیعی و خشکسالی دارد.

 

 

کد خبر 1150292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha