برای انتقال مفاهیم رضوی از ابزار هنر استفاده ویژه خواهیم کرد‌

حکیمی با بیان اینکه برای انتقال مفاهیم رضوی از ابزار هنر استفاده خواهیم کرد‌، گفت:یکی از عرصه های مهم موسسه آفرینش های هنری که محور اصلی فعالیت ها محسوب می شود، مکتب هنر رضوی که در یکساله گذشته به آن توجه ویژه ای کردیم و هدف ما تحقق این مکتب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «امیر مهدی حکیمی» امروز (۲ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:آستان قدس از آغازین روزهای شکل گرفتن بارگاه مطهر با فضای هنر در آمیخته بوده و نمونه های بارزی از کاشی کاری های بی نظیر تاریخ معماری شکل گرفته است که از دوره های مختلف در مجموعه حرم مطهر شاهد هستیم، این مجموعه گنجینه هنری موجود منحصر به فرد، در هیچ جای جهان اسلام نظیر ندارد و خود این مجموعه از آثار هنری فوق العاده جهان است.

 

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما میراث دار گنجینه بی نظیری در آستان قدس هستیم، اظهارداشت:بعد از انقلاب اتفاقهای بیشتری رقم خورده و پژوهش های فراوانی پیرامون این گنجینه هنری شکل گرفته است.

 

وی ادامه داد:در طول سه دهه فعالیت موسسه آفرینش های آستان قدس، در حوزه پژوهش های هنر، گنجینه آثار هنری را در مجموعه ای با عنوان شاهکارهای هنری در چند جلد معرفی کرده است همچنین انجمن ادبی رضوی چند دهه است که فعالیت دارد و اساتید بزرگی در آنجا حضور دارند.

 

حکیمی با تاکید بر اینکه نگارخانه رضوان جزو بهترین نگارخانه های مشهد است، ادامه داد:یکی از بندهای احکام تولیت های آستان قدس به ویژه در دو تولیت اخیر که توسط رهبر انقلاب صادر شده، نگهبانی و نگهداری از گنجینه های معماری و هنری حرم مطهر است‌ که تولیت محترم در حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه ای دارند.

 

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای انتقال مفاهیم رضوی از ابزار هنر استفاده ویژه خواهیم کرد‌، گفت:یکی از عرصه های مهم موسسه آفرینش های هنری که محور اصلی فعالیت ها محسوب می شود، مکتب هنر رضوی که در یکساله گذشته به آن توجه ویژه ای کردیم و هدف ما تحقق این مکتب است.

 

وی با اشاره به اینکه در آستان قدس آثاری داریم که در بستر آنها می توانیم فعالیت های پژوهشی و فرهنگی انجام دهیم، بیان کرد:مشکلاتی که در شرایط کرونایی ایجاد کرده فعالیت های موسسه را تحت الشعاع قرار داده اما خوشبختانه اقداماتی انجام دادیم که فعالیت ها کمتر آسیب ببینند.

 

حکیمی با بیان اینکه مجموعه اشعار مذهبی ملک الشعرای بهار را جمع آوری کردیم که به زودی منتشر می شود همچنین کتاب شاهکار ادبی هم به زودی چاپ می شود، افزود:از مرحوم استاد تشکری ۱۲ داستان کوتاه رضوی به چاپ خواهد رسید.

 

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه پژوهشی پیرامون مجالس تعزیه رضوی از دوره قاجار تا کنون انجام شده که در مجموعه ای ۳۰ جلدی به چاپ می رسانیم، گفت:گزیده ای از بهترین عکس های رضوی از آغاز دوره عکاسی در حال جمع آوری است که در دو جلد جداگانه ویژه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب چاپ می شود‌.

 

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مستندهای انقلاب در عرصه هنر و مجموعه موشن گرافی روایت هایی پیرامون حضرت رضا (ع) و حاج قاسم تولید می شود، اظهارداشت:مجموعه موسیقیایی «قول و قبول» با مفهوم رضوی را منتشر کردیم همچنین آواهای رضوی که پیرامون حضرت رضا(ع) بوده را که از اقوام مختلف کشور بوده جمع آوری کرده ایم و در ۸ بخش به همراه یک کتاب رونمایی خواهیم کرد.

 

حکیمی با بیان اینکه در حوزه سرود هم برای سالگرد شهادت سردار و هم برای امام رضا(ع) چندین اثر تولید کردیم همچنین مستند «غریب به غریب» که نگاهی به بازسازی های دوره کرونایی حرم مطهر است را تولید کرده ایم، گفت:در حوزه جشنواره ها پیشینه خوبی داشتیم که امیدواریم ادامه داشته باشد همچنین جشنواره های دیگری هم در حال طراحی است.

 

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی افزود:یکی از حوزه های دیگر مکتب هنر رضوان است که سابقه دیرینه ای دارد و اساتید برجسته ای را تربیت کرده که گسترش دوره های آموزشی از فعالیت های انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نگارخانه رضوان به علت شرایط کرونایی مدتی تعطیل بود اما مجدد آغاز به کار کرده و حضور هنرمندان در این نگارخانه فعال آثار هنرمندان را اکران خواهیم کرد، ادامه داد:هشتمین دوره شب شعر «حماسه واژه ها» در اسفندماه برگزار خواهد شد که مروری بر ۴۰ سال شعر فارسی بعد از انقلاب است و با هدف شناسایی شاعران مستعد و حضور اساتید برجسته حوزه شعر برگزار می شود.

 

حکیمی با بیان اینکه توجه به اقتصاد فرهنگ و هنری از تاکیدات تولیت آستان قدس بوده که تلاش شده هنرمندان هم از چرخه اقتصادی بهره ببرند، گفت:حضرت رضا(ع) مورد توجه همه ما در اقشار مختلف است و موسسه آفرینش ها، جایگاه هنری حرم مطهر محسوب می شود.

کد خبر 1150297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha