طرح ویژه توزیع «ارزاق عمومی خانوار» در دستور کار قرار گرفته است

رضوی گفت:با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر مشهد طرح ویژه توزیع ارزاق عمومی خانوار در دستور کار قرار گرفته که اولین بخش از این طرح ایجاد جایگاه‌های ویژه عرضه مستقیم میوه وتره‌ بار، اقلام تک‌ محصولی و اقلام تنظیم بازاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود رضوی» در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، افزود: در همین راستا و با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر مشهد طرح ویژه توزیع ارزاق عمومی خانوار در دستور کار قرار گرفته است، اولین بخش از این طرح ایجاد جایگاه‌های ویژه عرضه مستقیم میوه و تره‌بار، اقلام تک‌محصولی و اقلام تنظیم بازاری است که از سوی دولت نرخ‌گذاری می‌شود که در این بخش ۱۳ جایگاه در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری مشهد با بیان اینکه در ۳۰ فروشگاه عرضه مستقیم کالا شهر ما ۷۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف مردم با قیمت مناسب توزیع خواهد شد، اظهارکرد: این اقلام با قیمت عمده فروشی در سطح این سی فروشگاه برای استفاده زائران و مجاوران تامین و توزیع خواهد شد.

 

رضوی تصریح کرد: همچنین در سطح ۱۴ بازار میوه تره‌بار دائم شهر نیز ۷ قلم از محصولات پر مصرف از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، خیار و سیب درختی با قیمت میدان بار عرضه می‌شوند. وی ادامه داد: سایر محصولات کشاورزی نیز در این بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری با قیمت حداقل ۲۰ درصد زیر قیمت بازار در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین درکمپ غدیر نانوایی و پنج جایگاه عرضه ارزاق عمومی و میوه و تره‌بار برای استفاده زائران ایجاد می‌شود که در این جایگاه‌ها محصولات حداقل ۱۰ درصد زیر قیمت مصرف‌کننده عرضه خواهند شد.

 

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری مشهد به راه اندازی جایگاه عرضه میوه وتره بار و مایحتاج ضروری در ورودی‌های مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: برهمین اساس دو جایگاه برای رفاه حال زائران در ورودی مشهد از جاده قوچان و نیشابور با عرضه محصولات با ۱۰ درصد زیر قیمت مصرف‌کننده راه‌اندازی می‌شود.

 

رضوی اضافه کرد: با همکاری و تعامل با آستان‌قدس‌رضوی محصولات نان رضوی در ۵۲ کیوسک سطح شهربا ۱۰ درصد تخفیف عرضه خواهند شد، علاوه برتخفیف محصولات نان رضوی نان بسته‌بندی شده نیز در این کیوسک‌ها برای رفاه حال زائران و مجاوران توزیع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دغدغه ما در مراکز عرضه مستقیم و فروشگاه‌های «شهرما» حضور تولیدکنندگان است، اظهارکرد: اما این انتقاد وجود دارد که چرا دربازارها و فروشگاه‌های شهرما تولیدکنندگان و عرضه مستقیم کالا وجود ندارد، که در پاسخ باید گفت بارها از طریق آگهی از تولیدکنندگان دعوت کرده‌ایم تا در صورت تمایل محصولات خود را در بازارها و فروشگاه‌های شهرداری عرضه کنند و برای اینکار فضا در اختیارشان قرار خواهد گرفت اما استقبال نشده است.

 

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری مشهد به انجام مذاکرات با متولیان حوزه تولید و عرضه کالا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه و تشویق تولیدکنندگان به حضور در بازارهای شهرداری و عرضه مستقیم کالا با سازمان جهاد و کشاورزی، سازمان تعاون روستایی استان، دفترامورروستایی استانداری، فرمانداران شهرستان‌های خراسان رضوی و اتحادیه تولیدکنندگان بارها مکاتبه کرده و اعلام کرده ایم که فضای رایگان در اختیارشان قرار خواهیم داد اما پاسخی داده نشده است.

 

رضوی گفت: اکنون نیز آمادگی داریم تا پنج درصد از فضاهای ۳۰ فروشگاه و ۱۴ بازار شهرداری که حداقل ۲۰ مترمربع می‌شود را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا تولیدات خود را به صورت مستقیم به زائران و مجاوران عرضه کنند.

کد خبر 1150353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha