تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی زمینه ساز رفع بیکاری در استان است/ ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی می شوند

عموزاده با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی زمینه ساز رفع بیکاری در استان است، گفت: چندین طرح حوزه آب و خاک استان در حال اجرا است که اگر تکمیل شوند بیش از ۵۰ هزار هکتار به اراضی آبی استان افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، ظهر امروز(۲ اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: جهاد کشاورزی یک سازمان بسیار گسترده  و دارای وظایفی متعددی در  بخش ها و حوزه های مرتبط با اقشار مختلف مردم است

 

« آذرنوش عموزاده» با بیان اینکه  تولید به عنوان وظیفه اصلی،کنترل بازار، نان، کشاورزی، دام و طیور و بسیاری از خدمات مورد نیاز مردم از طریق سازمان جهاد کشاورزی ارایه می شود، یادآور شد: هدف و اساس کار ما در سازمان جهاد کشاورزی استان تولید و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامی است.

 

وی با تاکید بر اینکه استان ایلام ظرفیت های زیادی در حوزه جهاد کشاورزی دارد، یادآور شد: در بسیاری از محصولات تولیدمان بیش از نیاز استان است  و در بحث گوشت مرغ سه برابر نیاز  استان تولید می شود که مقداری از ان در استان مصرف شده و مقداری نیز به سایر استان های همجوار ارسال می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ابراز کرد: زیرساخت های لازم و زنجیره تولید در استان ما از جمله بحث کشتارگاه، بسته بندی، مرغ مادر، پایانه صادراتی تکمیل نیست و اگر بحث زنجیره تولید در استان تکمیل باشد، با ظرفیتی که در استان و مرز مهران وجود دارد، به راحتی می توانیم اشتغال بیش از ۶۰ درصد از متقاضیان شغل  در استان مرتفع شود.

 

عموزاده با اشاره به اینکه با بیان اینکه در حدود ۶۰۰ نفر در سازمان جهاد کشاورزی استان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند، افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر کارشناس در حوزه های مختلف کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار هستند.

 

وی گفت: در بحث آب و خاک چندین طرح در استان در حال اجرا است که اگر تکمیل شوند بیش از ۵۰ هزار هکتار به اراضی آبی استان افزوده می شود،  در بحث تولید دام و خوراک دام و کشاورزی استان ظرفیت های بزرگی وجود دارد که  عزم خود را جزم کرده ایم که شبانه روز فعالیت کنیم که بخشی از این ظرفیت ها در استان فعال شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  خاطرنشان کرد: نیازمند حمایت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مجموعه های انقلابی استان  در حوزه های مختلف هستیم، البته نه در مواردی که کوتاهی می کنیم بلکه در مواردی که بر ما هجمه می شود تا بتوانیم قدمی برای بهبود وضعیت کشاورزان استان برداریم.

 

 

 

کد خبر 1150378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha