شوراها و دهیاران در روستاها در کنار پایگاه های مقاومت و هیئت امنای مساجد باشند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین( ع) ایلام گفت: شوراها و دهیاران در روستاها باید در امور فرهنگی و مذهبی در کنار پایگاه های مقاومت و هیئت امنای مساجد باشند و با احساس مسوولیت به نقش و وظایف خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام «علی اشرف علی محمدی» در دیدار با فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: انتظار است در روستاهایی که بالای 200خانوار هستند روحانی مستقر شود.

 

وی با بیان اینکه هدف از دیدار با فرمانداران تقویت هر چه بیشتر ارتباطات برای پیشبرد کارهای فرهنگی و مذهبی است، گفت:  اصل ماموریت سپاه کار فرهنگی است و همکاری ها منجر به کارهای فرهنگی موثر خواهد شد.

 

حجت الاسلام علی محمدی بیان کرد: تعامل و همکاری عموم دستگاه ها در اشتغالزایی جوانان و بسیجیان نقش به سزایی دارد و امیدواریم با کمک سپاه مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم روز به روز کاهش یابد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام بر ضرورت کارهای فرهنگی و توجه به مساجد هم تاکید کرد و یادآور شد: ایجاد خانه های عالم برای اسکان روحانی مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام علی محمدی تاکید کرد: بطور معمول در روستاها و برخی از شهرها به دلیل نبود خانه عالم مشکلاتی در بحث استقرار دائم روحانی وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده شاهد این باشیم که روستای بالای ۲۰۰ خانوار بدون روحانی نباشد و زیرساخت آن یعنی مسجد و خانه عالم نیز فراهم شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با اشاره به اینکه ملت ایران انقلاب را از مسجد شروع کردند، گفت: حفظ انقلاب نیز از مسجد است، مساجد باید رونق پیدا کنند چون محل تربیت نیروی جوان و متعهد برای آینده مملکت است و از طرفی در مبارزه با جنگ نرم دشمن نقش محوری دارد.

 

فرماندار ویژه  دهلران در این دیدار به نقش سپاه در کارهای فرهنگی، گفت: امیدواریم با همکاری هم  بتوانیم بیش از گذشته در جهت ارتقا فعالیت های فرهنگی اقدام کنیم.

 

«لطیف صادقی» خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها برای پیشبرد کارهای فرهنگی بهره گرفت و قطعا در این راستا نیز فرماندار آمادگی هرگونه همکاری با دستگاه های فهنگی و سپاه را نیز دارد.

کد خبر 1150398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha