پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای رونق اقامه نماز جماعت لازم است/تاکید بر نماز بیش سایر واجبات

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به خلوتی مساجد و کاهش حضور نسل جوان و نوجوان گفت: پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای رونق اقامه نماز جماعت لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «ابراهیم رنجبر« در اجلاس نماز شهرستان تیران و کرون به مقوله مهم نماز و توجه به حضور جوانان و نوجوانان پرداخت و اظهارداشت: میزان حضور و مشارکت این

نسل در مساجد کم شده و این یک چالش بزرگ برای جامعه است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان زمینه سازی برای تقویت حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را مهم خواند و افزود: باید فعالیت های جذاب و متناسب با این قشر برنامه ریزی و محتوای برنامه ها جوان پسند باشد تا زمینه حضور را جلب کند.

 

وی ادامه داد: پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای رونق اقامه نماز جماعت لازم است تا اینکه به واسطه فعالیت فرهنگی مدارس و خانواده ها روحیه دینی ایجاد و با شناخت نماز به این سمت حرکت کنیم.

حجت الاسلام رنجبر ناشناختگی در حوزه مباحث دینی را یکی از موانع پیش روی گرایش به این عرصه دانست و گفت: اگر در بین پدر و مادر توجه به آموزه های دینی مورد توجه باشد آنگاه فرزندان نیز این مباحث را فرا می گیرند.

 

وی به تعطیلی نماز جماعت و فعالیت های مساجد در دو ساله کرونا را از عوامل موثر بر کاهش رونق برنامه های این پایگاه دینی عنوان کرد و ادامه داد: باید برای بازگشت به گذشته و تقویت حضور مردم برنامه ریزی و تلاش و عزم

عمومی بکار گرفته شود.

 

*تاکید بر نماز بیش سایر واجبات

حجت الاسلام رنجبر به تاکید دین اسلام بر موضوع نماز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیشترین آیه قرآن پیرامون معاد با هزار 600 آیه و  نماز با هزار و 100 آیه است که 17 آیه آن بر ضرورت وجوب این فریضه قرار گرفته که در این خصوص بیش از سایر واجبات مثل حج، خمس و روزه می باشد.

 

وی ادامه داد: فراگیری موضوع نماز برای همه و وجود آیات و روایات فراوان برای این فریضه دینی اهمیت آن را نشان می دهد که نباید ترک شود بلکه به وقت، جماعت و در مسجد انجام پذیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در مساجد و ترویج این فرهنگ ضرورت دارد، گفت: بسیاری از آسیب ها و اضطراب خاطرها رفع خواهد شد.

کد خبر 1150406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha