برگزاری اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام انصاری نژاد گفت: اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت روز ۴ اسفند در سالن «ولایت» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمدحسین انصاری ‌نژاد»، امروز (یکشنبه 2 اسفند) از برگزاری اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت روز 4 اسفند در سالن «ولایت» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر ادبیات ‌اداره ‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: در پی اعلام فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت بیش از هفت هزار 500 اثر به دبیر‌خانه این جشنواره ارسال شد و  فراخوان این کنگره‌ با همراهی اداره‌ های کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ‌ها از ابتدای سال شروع شد.

وی اضافه کرد: موضوعات دفاع مقدس، جنگ نرم، مدافعان سلامت، مدافعان حرم و کودک و نوجوان محورهای این کنگره بود و آثار در مرحله استانی نیز با محوریت دفاع مقدس، مدافعان حرم، بیداری اسلامی در قالب‌های کلاسیک، نیمایی و سپید به دبیرخانه جشنواره‌های استانی ارسال شد که پس از داوری آثار برگزیدگان مرحله استانی مشخص شدند و آثار برتر استان‌ ها به کنگره ملی راه یافتند.

حجت الاسلام انصاری نژاد اعلام کرد: دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس در استان فارس است و برگزاری بیست و سومین کنگره‌ بین ‌المللی شعر دفاع مقدس به عنوان مهمترین رویداد شعر پایداری در دهه ‌های اخیر در سومین حرم اهل بیت (ع) رخداد فرهنگی مهمی است.

وی با تشکر از «محمدرضا سنگری»، دبیر علمی این کنگره عنوان کرد: «محمدحسین انصاری ‌نژاد» نیزدبیر اجرایی کنگره بوده است و برگزیدگان بخش های مختلف این کنگره با حضور مسئولان کشوری و استانی و به صورت ارتباط تصویری با استان‌ ها در مراسمی که در  حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد مورد معرفی و تجلیل قرار خواهند گرفت.

کد خبر 1150426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha