کانون مسجدی که با پشتیبانی و مانع‌زدایی، جوانان را به سمت اشتغال هدایت می کند

توليد نرم افزار اندرويد و کارآفرينی در مسجد امام سجاد (ع) از جمله فعالیت های کانون سالار شهیدان در شهرکرد است که با پشتیبانی و مانع‌زدایی، باعث شده است جوانان به سمت اشتغال هدایت شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، توليد نرم افزار اندرويد و کارآفرينی در مسجد امام سجاد (ع) از جمله فعالیت های کانون سالار شهیدان در شهرکرد است که با پشتیبانی و مانع‌زدایی، باعث شده است جوانان به سمت اشتغال هدایت شوند.

 

فعالیت های گسترده ای در راستای جذب نوجوانان و جوانان و حتی کودکان به مسجد از سوی کانون سالارشهیدان شهرکرد در طول سال برگزار می شود.

 

 

یکی از این فعالیت های کانون سالار شهیدان برگزاری مسابقه بزرگ «یک پنجره خورشید» است که در پنج محور شامل «یک پنجره خورشید» ویژه مسابقه و پاسخ به سوالات، ارسال یک فیلم ۱۰۰ ثانیه ای معرفی یک کتاب درباره زندگی امام رضا (ع) و یا پیامبر اکرم (ص)، ارسال داستان کوتاه ۳۰۰ کلمه ای با موضوعات زیارت، درس هایی از زندگی امام رضا (ع) یا پیامبر اکرم (ص)، پاسخ به سوالات روزانه ویژه کودکان و نوجوانان است که مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفته است.

 

ارسال نقاشی درباره زیارت خانوادگی، زائران پیاده، ایستگاه‌ های خدمت رسانی به زائران با همکاری کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی چهارمحال و بختیاری و برگزاری نشست هفتگی، بصیرتی، تبیینی «مکتب حاج قاسم» به همت هیئت رهروان شهدا و بچه های مسجد امام سجاد (ع) به مناسبت نهم دی ماه، روز بصرت و میثاق امت با ولایت و همچنین ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار دلها، برگزاری طرح صدثانیه با قرآن و مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و زندگی» از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان شهرکرد در طول است.

 

یکی دیگر از فعالیت های که مورد استقبال نوجوانان و جوانان در ایام کرونا قرار گرفته طراحی و تولید نرم افزار اندرويد برای اطلاع رسانی فعاليت های روزانه کانون است که تاکنون فعالیت های گسترده با ضمیمه کردن تصاویر و فلیم ها در این نرم افزار صورت گرفته است.

 

اجرای طرح پيک کتاب برای تحويل کتاب درب منازل اعضاي کتابخانه شهيد مطهری مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد توسط کتابدار کتابخانه، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طرح ملی سه شنبه های تکریم و معرفی کتاب های متنوع در مناسبت های مختلف در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، اختصاص یک اتاق از مسجد به کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان از بیماری کرونا و آموزش شغل گوهر تراشی به ۳۰ نفر، تهیه و توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی و بسته های گوشت متبرک قربانی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا با کمک خیرین در ایام شیوع ویروس کرونا توسط اعضای کانون و برگزاری نشست های تبیینی و بصیرتی در ۹ دی و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های اجرایی کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان است.

 

 

اجرای طرح زنگ علوی با همکاری بنیاد علوی از دیگر برنامه های است که ضمن شناسایی معلمان جهادی در سطح استان و حضور در مناطق محروم به دانش آموزانی که به علت نداشتن گوشی تلفن همراه و اینترنت از آموزش حضوری محروم مانده بودند، آموزش های حضوری و رایگان ارائه شده است.

 

افتتاح بخش ویژه کودک و نوجوان کتابخانه شهید مطهری مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد که کتاب های این بخش ویژه از محل کمک مالی حجت الاسلام نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، کتب اهدایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری و کمک های مردمی تامین شده است، برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی و نهضت روشنگری در هفته دفاع مقدس به همراه نمایشگاه کتاب و غرفه های دفاع مقدس گوشه دیگری از فعالیت های این کانون است.

 

کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان در اولین رویداد ملی فهما سال ۱۳۹۸ جزء کانون های فعال در استقرار نظام جامع فهما بود و اقدامات شایسته ای در طرح ملی راهکار انجام داده است که در این مورد هم به عنوان یکی از کانون های برتر کشور معرفی شده است.

 

 

مدیر کانون برتر رواق کتاب طرح ملی ایران قوی سال ۱۳۹۹ در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی حضور یافته و چگونگی فعالیت کانون تا کسب رتبه در کشور در طرح ملی ایران قوی را تشریح کرد.

 

این کانون در سال ۱۳۹۹ و در طرح ملی ایران قوی ضمن کسب ۱۵ هزار و ۸۵۵ امتیاز، در چهار هفته متوالی به عنوان رابط فهمای برتر کشوری از سوی ستاد فهمای کشور معرفی شد و حائز شرایط احراز رواق کتاب از شبستان فرهنگ گردیده که در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که به میزبانی استان مازندران و مبتنی بر رواق‌های ۱۲ گانه در شبستان های فرهنگ، هنر و نوآوری برگزار شد، حکم دبیری رواق کتاب که دارای اعتبار یک ساله است و در راستای انتظام بخشی و کیفی سازی فعالیت ها و پس از بررسی های کارشناسی و میدانی انتخاب شد.

 

خاطرنشان می شود: کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان سال ۱۳۹۱ در مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد تاسیس شده و دارای ۲۴۰ عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد است و در سومین رویداد ملی فهما با کسب ۱۹ هزار و ۴۶۰ امتیاز، رتبه پنجم در استان چهارمحال و بختیاری و رتبه ۱۶ کشوری را به دست آورده و در رواق فن آوری هم موفق به دریافت رتبه شایسته تقدیر شده است.

 

 

کد خبر 1150478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha