کُندی آسفالت حفاری ها و دردسرهای فراموش نشدنی

طی سال های اخیر اقدامات خوبی جهت توسعه شبکه فاضلاب شیروان صورت گرفته، ولی لازم است همکاری در اجرای حفاری‌ها و آسفالت زودهنگام در سطح خیابان‌ها و کوچه ها سرعت گیرد و کُندی طرح و تاخیر در آسفالت، باعث گلایه شهروندان و در برخی مواقع بروز حادثه نشود.

خبرگزاری شبستان- خراسان شمالی_ شیروان؛ طی سال های اخیر اقدامات خوبی جهت توسعه شبکه فاضلاب شهر شیروان صورت گرفته و نباید اجازه دهیم این سرعت کم شود. ولی لازم است همکاری در اجرای حفاری‌ها و آسفالت زودهنگام در سطح خیابان‌ها و کوچه با شرکت آب و فاضلاب انجام شود تا شاهد اعتراضات ناشی از حفاری ها نباشیم. از جمله علل و هدف اجرای طرح فاضلاب شهری، ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب، افزایش عمر مفید ابنیه و تأسیسات شهری، استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز شهری و زمین های کشاورزی و در نتیجه کاهش مصرف آب است.

 

یکی از شهروندان عنوان کرد: با گذشت بیش از یکسال از حفاری شبکه فاضلاب متاسفانه تاکنون آسفالت انجام نشده که در تابستان شاهد گرد و غبار فراوان و در زمستان و بارندگی ها گل و لای هستیم که تردد را بسیار مشکل ساز کرده است.

 

«احمدرضا قویدل» افزود: برای رسیدگی به این موضوع به شهرداری مراجعه کردم که گفتند متولی آن اداره آب و فاضلاب است و با گذشت چندین ماه هنوز وعده های اداره آب جهت آسفالت این مناطق محقق نشده است.

 

وی شبکه فاضلاب را فرصت بسیار مهمی برای آبیاری فضاهای سبز شهر و سایر موارد عنوان کرد و افزود: به دلیل فرصتی که از اجرای این طرح قرار است در آینده ایجاد شود قرار نیست چندین ماه شاهد کوچه های مملو از خاک و گل و لای باشند زیرا که این خود تردد ماشین را هم با مشکل مواجه کرده است.

 

رییس شورای شهر شیروان هم گفت: پس از حفاری های انجام شده جهت اجرای شبکه فاضلاب، اکثر آسفالت توسط پیمانکار آب و فاضلاب انجام می شود.

 

«محمد محمدزاده قانعی» اظهارکرد: چنانچه در این خصوص آب و فاضلاب با شهرداری قرارداد بسته باشد و یا در صورت مکاتبات و شکایت مردمی، آسفالت توسط شهرداری صورت می گیرد و به حساب آن اداره اضافه می شود.

 

جانشین مسئول عمران و مسئول حفاری شهرداری شیروان هم گفت: با توجه به حفاری های ایجاد شده، صدور مجوز و نظارت با شهرداری است و در قراردادهای جدید مجاب کردیم پیمانکاری که حفاری انجام می دهد آسفالت هم انجام دهد که قراردادهای شهرداری در خصوص خسارت معبر و نظارت پروژه است.

 

«مهدی مجیدی» اظهار کرد: اگر در مواردی مشاهده شود که آن اداره مدیریت نداشته و کوتاهی می کند، اخطار می زنیم.

 

جانشین مسئول عمران و مسئول حفاری شهرداری شیروان با بیان اینکه مدت زمان اصلی از حفاری ها تا زمان آسفالت باید چهارماه باشد، خاطرنشان کرد: اگر عمق کانال یک متر باشد پس از چهارماه لکه گیری انجام می شود ولی عمق کانال در این شهر از ۲.۵ تا ۱۳ متر است و با توجه به عمق زیاد و شرایط سنگین با شفته گل این کار انجام می شود که باز هم باید زیر بار ترافیک برود.

 

مجیدی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه ملی در شهر اضافه کرد: مصالح اولیه داخل کانال مخلوط (سنگ و خاک) استفاده می شود که در اصل باید تراکم انجام شود ولی هزینه بالایی می طلبد و شفته گل استفاده می شود.

 

جانشین مسئول عمران و مسئول حفاری شهرداری شیروان با بیان اینکه طی چند سال اخیر ۲۰ مورد شکایت در خصوص شکستگی دست و پا به شهرداری در اجرای این طرح گزارش شده است گفت: با ایجاد هر گونه حفاری سعی خواهیم کرد آسفالت به زودی انجام شود تا مشکلات تردد و سایر موارد برطرف شود.

 

مجیدی تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از حفاری های توسط آب و فاضلاب آسفالت شده که هزینه هر مترمربع سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و اینک بهسازی و آسفالت منطقه زیباشهر در اولویت است و پس از آن منطقه جمهوری، شهرک آزادگان شامل مجتمع بنیاد مسکن، کارخانه قند، منتظران و امیدواران انجام خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: طی جلسات متعدد تا پایان سال چهار کیلومتر آسفالت حفاری ها باید انجام شود که اتمام آن بستگی به شرایط جوی هوا دارد و از سویی کلیه حفاری های سطح شهر از نیمه دوم اسفندماه ممنوع خواهد شد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان هم گفت: کلیه آسفالت های طرح بر عهده این اداره است که فعلا به خاطر سردی هوا انجام نمی شود.

 

«شهرام رمضانی» در خصوص گلایه شهروندان مبنی بر طولانی شدن آسفالت پس از حفاری ها اظهار کرد: آسفالت باید حتما پس از سه ماه از اتمام عملیات حفاری صورت گیرد تا نشست نکند و از سویی برای انجام این کار شرایط دمای هوا باید مناسب باشد که به دلیل باران و برودت هوا کمی تاخیر انجام شد.

 

 وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۶۸۱ متر مربع احداث شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر انجام و ۹۸ منهول در مسیر شبکه فاضلاب ساخته شده که هزینه اجرای هر مترمربع ۲۵ میلیون ریال برآورد می شود.

 

رمضانی اضافه کرد: حفاری ها انجام شده در بلوار مدرس، شهرک امام(جمهوری)، آزادگان و خیابان استقلال و قسمت غرب شهر تمام شده که ۲۰ درصد آسفالت آن باقی مانده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان تصریح کرد: همچنین طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۸۷۴ مترمربع از حفاری های سطح شهر توسط این اداره آسفالت شده و تا پایان سال دو کیلومتر دیگر هم انجام خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1150534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha