شعرهای آئینی باید رنگ و بوی ملی و دینی داشته باشد

یکی از شاعران فرهیخته و خوش نام شیروانی گفت: شعرهای آئینی باید رنگ و بوی ملی و دینی داشته باشد و در قالب آن فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان امروز تبیین و بازگو شود.

«شجاع روشن» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به عناوین سروده های اشعار خود در خصوص دفاع مقدس اظهارکرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف اصلی است تا نسل جوان با زبان شعر به مسیری هدایت شوند که آسیب نبینند چرا که فضای مجازی باعث شده تا قشر جوان امروز از مطالعه دور باشند و شعرهای آئینی باید رنگ و بوی ملی و دینی داشته باشد و در قالب آن فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان امروز تبیین و بازگو شود.

 

این فرهنگی بازنشسته شیروانی که 25 سال در عرصه سرودن اشعار و نویسندگی فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: باید تعهدی در ذهن شاعران باشد که در باب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشعار خوبی سروده شود، فضای مجازی و تهاجم فرهنگی فرزندان را به سمت و سوی دیگر سوق می دهد که بازگویی جانفشانی های دوران دفاع مقدس باعث می شود تا جوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند و آسیب های اجتماعی کم رنگ تر شود.

 

روشن بیان کرد: تاکنون 30 عنوان کتاب در موضوعات مختلف نوشته ام که در موضوعات مختلف و بیشتر داستان کوتاه و دینی و مذهبی بوده، همچنین به عنوان نفر دوم شعر بسیج خراسان بزرگ، دوبار برگزیده جشنواره شعر فرهنگیان کشور شده ام.

 

وی با بیان اینکه تاکنون سه جلد کتاب شعرش به چاپ رسیده است، عنوان کرد: کتاب ها با عناوین «یک شب ستاره بارید»،«هفت سین عشق» و «نگاه باران» با موضوعات دفاع مقدس و شعر آیینی به چاپ رسیده که تیراژ هر کدام، هزار جلد است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1150540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha