تقویت کانون‌های مساجد در گرو توجه ویژه‌ به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر است

چرخابي با اشاره به فعاليت‌ها و برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد شهرستان دزفول گفت: کانون‌ها بايد به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر توجه ويژه‌ داشته باشند تا از اين رهگذر در راستاي درآمدزايي و خودکفايي گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علیرضا چرخابی» در دیدار با برخی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد دزفول، ضمن قدردانی از عملکرد کانون های مساجد این شهرستان در توسعه کمی و کیفی برنامه ها اظهار کرد: کانون های مساجد از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردارند. 

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول افزود: بنده پرورش یافته مسجد هستم و آشنایی کاملی با فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در مساجد دارم. 

 

وی با اشاره به آمار کانون های مساجد در سطح شهرستان دزفول اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳۵ کانون فرهنگی هنری و ۷۰ کتابخانه کانون در سطح شهرستان فعالیت دارند. 

 

چرخابی با بیان اینکه ۵۵ درصد کانون های مساجد این شهرستان روستایی هستند ابراز امیدواری کرد: با حمایت های این اداره شاهد برنامه‌های بیشتر و فاخر کانون های فرهنگی هنری در مناطق روستایی باشیم.

 

وی همچنین به موضوع اقتصاد هنر پرداخت و تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند از این طریق درآمدزایی و خودکفایی برای کانون های مساجد داشته باشند.

 

در ادامه جلسه تعدادی از مدیران کانون ها ی مساجد به ارائه‌ی گزارش در خصوص فعالیت های کانونی پرداختند و خواستار حمایت های ویژه و بیشتر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

 

در پایان مصوب شد برای اقتصاد فرهنگ و هنر ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت تعاونی کانون های مساجد با تشکیل اتاق فکری از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا این موضوع مهم بررسی شود.

 

کد خبر 1150609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha