واکنش امام جمعه گناوه در خصوص مشکلات اراضی روستایی این شهرستان

حجت الاسلام رکنی حسینی در مورد مشکلات اراضی روستایی شهرستان گناوه از مسئولان خواست در یک فضای آرام و بدون تنش و درگیری به صورت دقیق به مشکلات مردم رسیدگی کنند تا دشمنان از فضای بوجود آمده سوء استفاده نکنند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: یکی از معضلات کنونی کشور که به دغدغه مهم دولت و دسـتگاه قضـایی تبـدیل شده اسـت پدیـده معـروف بـه زمـین خـواري اسـت. پدیـده مـذکور هـم بـه لحـاظ زیست محیطی و هم اقتصادي حائز اهمیت است و همین امـر ایجـاب کـرده اسـت تـا از طریق حقوق کیفري که وظیفه اصلی آن حفظ ارزشهاي اساسی در جامعه است، بـا آن

 

برخورد شود.  در همین رابطه در پی تخریب چند ساخت و ساز و منزل در روستای مال قائد شهرستان گناوه توسط اداره راه و شهرسازی این شهرستان واکنش‌های مختلف و موضع‌گیری‌های متفاوت در فضای مجازی ایجاد شد و همین امر سبب شد تا برخی معاندان داخلی و خارجی از این فرصت سوء استفاده کنند که برای روشن شدن موضوع از  حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه شهرستان گناوه مسئله را پیگییری کردیم .

 

 حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی، درباره مشکلات اراضی روستایی شهرستان گناوه و پیگیری‌های امام‌جمعه گفت: ماجرا از آنجا آغاز شد که رئیس اداره راه و شهرسازی در مصاحبه خود با رسانه‌ها اعلام کرده بود که در زمینه مبارزه با زمین‌خواری و تصرف اراضی ساحلی و دستور رئیس قوه قضائیه، ۱۰۸ هکتار زمین در سطح این شهرستان رفع تصرف شد. به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی گناوه متصرفان در این زمین‌ها اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که پس از ابلاغ‌های مکرر و بی توجهی آنها با حمایت دستگاه‌های ذیربط رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

 

وی افزود:  در پی این تخریب‌ها این ساخت و سازها توسط اداره راه و شهرسازی، واکنش‌های مختلفی توسط مردم و در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت،‌ به همین منظور بنده هم موضوع را با فرماندار در میان گذاشتم و ایشان هم قول مساعد داد که به صورت جدی پیگیر حل آن باشد.

 

حجت الاسلام رکنی حسینی،‌ضمن انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده و برخوردهای صورت گرفته سلیقه‌ای در این موضوع تصریح کرد: باید تکلیف زمین‌ها مشخص شود و افرادی که سند و مدرک مستند دارند، اسناد آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد و زمین‌های آن‌ها واگذر شود. زیرا در سال 1395 این زمین‌ها به منابع طبیعی واگذار شده بود که این کار درست نبود، ‌زیرا در این زمین‌ها افراد ساکن و یا در حال کشاورزی بودند،‌ بنابراین عنوان جنگل و مراتع به آن‌ها صدق نمی‌کرد که بخواهند به سازمان منابع طبیعی تحویل بدهند.

 

وی ادامه داد: همچنین بخشی از زمین‌های روستان مال‌الخلفیه که به بنیاد مسکن واگذار شده و قرار بود این زمینه‌ها به افرادی که ادعای مالکیت می‌کنند به آن‌ها فروخته شود، ‌طبق نظر کارشناسی این ادعاها بررسی و زمین‌ها به افراد واگذار شد. اما در روستای مال قائد، اتفاق دیگری رقم خورد و حواشی در این زمینه ایجاد شد که در شان این کشور نیست،‌ متاسفانه این حرکات در ایام دهه فجر هم رخ داد که بسیار اقدام نامناسب و بی تدبیری بود که مسئولان می‌توانستند با تدبیر بیشتر و اقدامات شایسته از این حواشی جلوگیری کنند.

 

 امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از اتفاقات اخیر در این شهرستان شاهد سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب بودیم که باید حساب آن‌ها را از مردم که صاحبان این نظام و انقلاب هستند، ‌جدا کرد و همه را با یک زوایه دید نبینیم، ‌امروز مردم حامی نظام و انقلاب هستند و برای آن هزاران نفر جان خود را از دست داده اند، ‌نباید با افراد فرصت طلب و خارج نشین مقایسه کرد، باید به دنبال احقاق حقوق آن‌ها باشیم.

 

وی یادآور شد: برخی افراد معترض به برخورد صورت گرفته در خصوص این زمین‌ها، مدعی هستند که آن‌ها مجوز ساخت و ساز را داشته‌اند، بنابراین مالکیت هم از آن‌هاست،‌ همه این ادعا باید از طریق مجاری قانونی و به صورت دقیق بررسی و مالکیت آن ثابت شود، تا حقوق مردم تضییع نشود، چون از سوی دیگر سازمان‌ها مربوطه این ادعاها را نمی‌پذیرند،‌ بنابراین می‌توان در یک فضای دوستان و به دور از تنش و درگیری همه این مشکلات را حل کرد.

 

گفتنی است، بندر گناوه یکی از شهرهای استان بوشهر ایران و مرکز شهرستان گناوه است. گناوه کنونی در ساحل خلیج فارس و در بین شهر بوشهر و بندر دیلم به فاصله هیجده کیلومتری شرق خور امام حسن (ع) واقع است.

 

کد خبر 1150615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha