خودکشی آیینه بی ایمانی است

حجت الاسلام مدبر از خودکشی به عنوان آیینه بی ایمانی یاد کرد و گفت: انسان با ایمان هیچگاه دست به خودکشی نمی زند چرا که او هیچگاه از درگاه خداوند متعال ناامید نیست.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: از جمله حوادث دردناکی که خاطر هر انسانی را آزرده می سازد، پدیده خودکشی است؛ میزان خودکشی در هر جامعه ای نشانگر میزان سلامت وبهداشتی روانی آن جامعه است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه هر چه از عمر تمدن امروزی می گذرد بیشتر به این سخن زیبا و با اهمیت پی می بریم که «تمدن امروزی زندگی انسان را آرایش کرد اما آرامش را از او گرفت»، افزود: حقیقت این است که بر اساس تحقیقات و آمارهای موجود حادثه تلخ و جان سوز خودکشی در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا از جمله کشور ما رو به افزایش است.

 

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده از طرف سازمان بهداشتی جهانی هر ساله بیش از 400 هزار مورد خودکشی ثبت شده در جهان رخ می دهد و این در حالی است که بیش از 10 برابر این مقدار اقدام به خودکشی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام مدبر خاطرنشان کرد:  نکته قابل توجه این که بر اساس اظهارات مسئولین همین سازمان بین المللی به دلیل شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی در مناطق گوناگون دنیا، بین 20 تا صد درصد مواد خودکشی گزارش نمی شوند. 

 

وی عنوان کرد: از دیدگاه صاحبان خرد و اندیشه هر خودکشی که در اجتماع صورت می گیرد مسبوق به فریادخواهی فرد خودکش است و اصولا خودکشی چیزی جز یک نهیب و فریاد نیست.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: اگر دقت می کردیم بارها فریاد کمک طلبی آنان و صدای زنگ هشدارشان را می شنیدیم و بسیاری از آنان را می توانستیم از ورطه هلاکت نجات دهیم.

 

وی اظهار کرد: براساس تحقیقات فراوان در کشورهای مختلف جهان، بیش از دو سوم خودکشی ها معلول عارض شدن حالت افسردگی است که این حالت معمولا ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی و  فرهگی دارد؛ یعنی با همت و تلاش و احساس مسئولیت می توان با آن مقابله کرد.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه خودکشی آیینه بی ایمانی است، تصریح کرد: انسان با ایمان هیچگاه دست به خودکشی نمی زند چرا که او هیچگاه از درگاه خداوند متعال ناامید نیست.

 

وی گفت: کسی که دست به خودکشی می زند از رحمت و عنایت حق ناامید است و فرد ناامید از درگاه حق کافر بوده و خودکشی نشانگر کفر است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به آیه 87 سوره «یوسف» که می فرماید «فقط کافران از رحمت الهی ناامید هستند»، اظهار کرد: امام باقر (ع) نیز می فرماید «بدرستی که انسان با ایمان به هر بلایی دچار می شود و به هر شکل ممکن است بمیرد اما هیچگاه دست به خودکشی نمی زند.»

 

کد خبر 1150621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha