تربیت اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف تربیتی آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: یکی از مهم ترین اهداف تربیتی آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است که باید این روند با برنامه‌ریزی دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشیدقربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی با تبریک هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره معماران تربیت اسلامی شهیدان رجایی و باهنر، بر اجرای کیفی و مطلوب برنامه‌های این هفته با مشارکت کلیه بخش‌ها به خصوص تشکل‌های دانش‌آموزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه ماهیت کار تشکل‌های دانش‌آموزی و معاونت پرورشی و فرهنگی یکی است و در اجرای برنامه‌ها، دیدگاه، نظرات و پیشنهادات این حوزه‌ها باید لحاظ و هماهنگی لازم صورت گیرد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف تربیتی، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است.

 

قربانی مهم‌ترین مولفه برای ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی را معلمان دانست و با اشاره به عوامل مختلف و آسیب‌های پیش‌روی مسائل آموزشی و تربیتی، اظهار داشت: خروجی کار آموزش و پرورش باید تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی باشد و این نیازمند هماهنگی و اقدامات موثر است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به توجه دانشمندان اسلامی و غربی به عمق مسائل تربیتی و لحاظ این مهم در برنامه‌ریزی‌ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات حوزه امور تربیتی و تشکل‌های دانش‌آموزی یک هدف مشترک را تعقیب می‌کند، لذا ضرورت دارد که برنامه‌های پیش بینی شده هماهنگ و کیفی اجرایی شود.

 

حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز با تبریک پیشاپیش هفته امور تربیتی(  8 لغایت 15 اسفندماه)، گفت: در اجرای ابلاغیه وزارتی، ستاد استانی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی تشکیل و قبل از این نشست در شورای برنامه‌ریزی استان، برنامه‌های پیشنهادی این هفته تصویب و اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در هفته تربیت اسلامی پیش بینی شده است که معاونین اداره‌کل در برنامه‌های این هفته شرکت کنند، به تشریح برنامه‌های استان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی پرداخت و پیش‌بینی برگزاری همایش استانی به صورت حضوری و یا مجازی و تجلیل از تعدادی از فعالان امور تربیتی را یکی از برنامه‌های استان برشمرد.

 

وی گفت: دیدار اعضای ستادی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، تجدید میثاق مسئولین و دست‌اندرکاران این حوزه با آرمان‌های والای امام راحل و شهدای گرانقدر با حضور در یادمان شهدای گمنام در سنندج و غبارروبی گبزار مطهر شهداء، تجلیل از مربیان امور تربیتی آزاده، جانباز، ایثارگر و خانواده شهداء، دیدار اعضای ستاد استانی با مدیرکل آموزش و پرورش و تجلیل از برگزیدگان و فعالان ستادی حوزه امور تربیتی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی استان با تاکید بر اینکه محوریت برنامه‌ها و همایش‌های این هفته دانش‌آموزی است، اظهار داشت: در برنامه‌های هفته تربیت اسلامی از دانش‌آموزان برگزیده در عرصه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و ... به عنوان خروجی آموزش و پرورش تجلیل خواهد شد.

 

افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز از اجرای طرح آزادسازی مجتمع‌های ورزشی برای استفاده خانواده‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته تربیت اسلامی همایش پیاده‌روی ویژه کارکنان اداره‌کل و آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 1150628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha