سرپرست انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد

«کامبیز مهدی زاده» به عنوان سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» معاون بهداشتی سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز (۳ اسفند) به عنوان سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد.

 

«ابراهیم میری مقدم»، مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۴۶۰ نفر در استان برای اهدای خون مراجعه کردند که ۱۹ هزار و ۶۰۹ نفر موفق به اهدا شده اند، افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در این مدت ۱۸ هزار و ۳۶۱ نفر مرد و هزار و ۲۴۸ نفر زن بودند.

 

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۸۶۰ نفر بار اول، پنج هزار و ۲۶۷ نفر دارای سابقه اهدا و ۱۱ هزار و ۴۸۲ نفر اهداکننده مستمر خون بودند.

 

مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۳ نفر برای پلاکت خون مراجعه کردند که ۳۴۷ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند.

 

وی یاد آور شد: سال گذشته با دریافت هزار واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا، بیشترین پلاسما را نسبت به جمعیت استان در کشور داشتیم، همچنین همزمان با شیوع زیاد کرونا کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی اهدای خون در سطح کشور را شاهد بودیم اما در خراسان جنوبی اهدای خون کاهش چندانی نداشت.

 

وی با اشاره به کمک 500 میلیونی خیرین برای خرید دستگاه پلاسمافریز، گفت: این دستگاه همزمان می تواند ۴۸ واحد پلاسما را فریز کند.

 

وی تصریح کرد: برای تکمیل ساختمان این مرکز در یک سال و نیم گذشته با استانداران، خیرین، سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی و سایر مسئولان جلساتی برگزار شد اما چون سال سختی بود نتوانستیم این ساختمان را تکمیل کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1150639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha