عروج انسانیت در سقوط هواپیمای جنگی در تبریز

عروج ارزش های والای انسانی و تجلی از جان گذشتگی خلبانان در هدایت هواپیمای جنگی ارتش جمهوری اسلامی بر فرار تبریز، حزن و اندوه این حادثه را با غرور کی آمیزد و تحسین را جایگزین تاسف می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در آذربایجان شرقی، در ساعات آغازین صبح روز دوم اسفند ماه آنسان که روزی تازه را در تبریز آغاز می کردیم حادثه ای جانسوز در این شهر پرافتخار رخ داد.

حادثه ای که در لحظه شنیدن با تمام تلخی اش، غرور و تحسین با اندوه و غصه قرین می شود. اگر ساده به جریان بنگری مرگ سه هموطن عزیز را می بینی و بس اما عمق جریان را که کنکاش کنی مرگ نیست، زندگی است. مرگی که به زندگی بسیاری از مردم بینجامد، خود تولد است و تجدید حیات.

خلبانان هواپیمای جنگی متعلق به پایگاه دوم شکاری فکور تبریز، آنسان که متوجه نقص فنی هواپیما شدند جان خود را در طبق اخلاص نهادند و به جای نجات جان شیرین، سعی در هدایت این عقاب افسار گسیخته به منطقه ای کردند که خالی از سکنه باشد و در جستجوی فضای بازی بودند تا بتوانند مرکب خود را بدون هر گونه تلفات انسانی فرود بیاورند. باشد که با این بار جان را فدای آرمان و وظیفه خود بنمایند.

اینگونه می شود که اشک شوق و غرور جایگزین تلخی مرگ و هجران و فراق ناشی از آن می شود و معنی واژه اعلی حضرت انسان آشکار می گردد. غم از دست دادن همسر و یتیم شدن فرزندان این جوانمردان سخت و دردآور است اما فداکاری و ایثار آنان در هر کجای جهان آنها را قابلیت سجده می بخشد. سجده ای که موجب رانده شدن ابلیس از بهشت شد.

مرگ به سراغ همه می آید اما به فرمایش پیامبر (ص) «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی قبل از این که مرگ شما فرا برسد و شما را به قبر ببرند بمیرید.و این کلام گهر بار در خصوص شهدا صادق است که مرگ خود خواسته را انتخاب می کنند و مرگشان در راستای حیات بخشیدن است.

هواپیمای جنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در آسمان تبریز دچار سانحه شد و بر روی یک مدرسه سقوط کرد و خلبان با علم به اینکه مدارس تعطیل می باشند و کمترین تلفات جانی در این نقطه اتفاق خواهد افتاد، هواپیما را در این مکان نشاندند و در منطقه پرازدحام و پرجمعیت انقلاب(42 متری تبریز) فقط خلبان و کمک خلبان جان خود را از دست دادند و راننده یک خودروی عبوری که در محل حضور داشت بر اثر این حادثه فوت کردند.

هواپیمای جنگی متعلق به پایگاه دوم شکاری فکور تبریز نوعی جنگنده f5 بوده و به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی در حال سقوط بوده خلبان تصمیم گرفته که ایجکس نکند و جان خود را فدا کرده است.

سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبان و کمک خلبان این هواپیما می باشند که به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز این جانفشانی خلبان و هدایت  هواپیما به منطقه خالی از سکنه را با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در آن، تلاشی فداکارانه برای جلوگیری از وقوع فاجعه بزرگ خواند.

امروز سوم اسفند ماه پیکر گرانقدر این  دو شهید والا مقام و یک نفر شهروند تبریزی بر روی دوش مردم همیشه در صحنه، غیور و شهید پرور تبریز تشییع شد و این ازدحام نشان از قدرشناسی مردم این سرزمین  دارد.

میدان شهدای تبریز امروز در سایه این شهیدان دو بار محلی برای تجدید میثاق مردم و مسئولان ارشد کشوری و لشکری با آرمان های بزرگ انقلاب و شهدای عزیز بوده است تا این مردان بلند پرواز را به ملکوت بدرقه نمایند.

 

کد خبر 1150649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha