مکلف هستیم جلوی حیف و میل بیت المال را بگیریم

کردلو گفت: مکلف هستیم هم جلوی حیف و هم جلوی میل بیت المال را بگیریم، چراکه گاهی اتلاف بودجه صدمه بیشتری از فساد اقتصادی در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا کردلو» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دیوان محاسبات از جمله سازمان هایی است که چندان شناخته شده نیست و اغلب مردم در امور مربوط به دخل خرج دولت ادارات اطلاع چندانی ندارد.

مدیرکل دیوان محاسبات اداری استان آذربایجان شرقی افزود: دو اصل 50 و 55 در قانون اساسی نشان دهنده اهمیت نقش دیوان محاسبات در کشور است، رسانه ها می توانند در زمینه حراست از بیت المال نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان این‌که هر نهادی که ردیف بودجه ای دارد و استفاده می کند؛ دیوان می‌تواند ورود کند، گفت: نیازمند ترویج فرهنگ نظارت هستیم، باید در مورد شفافیت درآمد و خرج نهادهای دولتی در جامعه آگاه سازی کنیم.

کردلو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شفافیت عملکرد شرکت های دولتی و بانک ها اظهار داشت: حجم بالای بودجه کل کشور دست شرکت های دولتی و بانک ها است اما هیچ ملاحظه ای در نظارت بر شرکت های دولتی و بانک ها نداریم و در آینده خواهید دید.

مدیرکل دیوان محاسبات استان با اشاره به موضوع حقوق های نجومی گفت: اگر فردی در دستگاهی حقوقی گرفته حتما قانون اجازه داده و ما ورود اصلاحی خواهیم کرد. مقرر کردیم هر مصوبه ای که بار مالی آن تامین نباشد قابل اجرا نیست و اینگونه ورود اصلاحی داریم. در تعریف حقوق متعارف سال گذشته نباید ۲۱ برابر حداقل حقوق پرداخت می شد و امسال این محدودیت ۱۵ برابر است.

وی در مورد نظارت بر انتصابات نیز گفت: قبلا طبق قانون انتصابات دولتی از بین کارکنان رسمی بود، اما طبق قانون جدید از نیروهای قراردادی هم می توان در انتصابات دولتی استفاده کرد به شرطی که شرایط احراز پست داشته باشد.

کردلو در پایان با بیان این‌که پاسداری از بیت المال وظیفه همگانی است و دیوان محاسبات پرچم دار این امر است، افزود: با شفاف سازی گزارشات می توان در جامعه امیدآفرینی ایجاد کرد و مردم می بینند که گلوگاه های فساد کنترل می شود.

کردلو با بیان اینکه عزم جدی در دولت جدید برای مقابله با فساد وجود دارد، افزود: پیشگیری از فساد هم هزینه کمتری دارد و هم از حیثیت اجتماعی نظام صیانت می کند.

وی با بیان این‌که نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در دستگاه ها مقدم بر حساب کشی است، گفت: در صیانت از بیت المال با هیچ دستگاهی تعارف نداریم. مکلف هستیم هم جلوی حیف و هم جلوی میل بیت المال را بگیریم، چراکه گاهی اتلاف بودجه صدمه بیشتری از فساد اقتصادی در جامعه دارد.

کد خبر 1151060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha