کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم ویژه خردسالان در ۳۵ خانه قرآن بیجار برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم ویژه خردسالان در ۳۵ خانه قرآن شهری و روستایی این شهرستان به شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی از جمله مهم‌ترین و بهترین فعالیت‌های فرهنگی در جامعه هستند و باید در راستای افزایش فعالیت‌های دینی و قرآنی تلاش کرد.

 

وی از افزایش فعالیت‌های قرآنی به خصوص در رشته حفظ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به حفظ قرآن، این موضوع در جامعه به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اقدامات بسیار خوبی از سوی موسسات و متولیان امور قرآنی انجام گرفته است.

 

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا در ادامه از افزایش فعالیت‌های قرآنی در سطح خانه‌های قرآن اشاره کرد و بیان کرد: کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم ویژه خردسالان در ۳۵ خانه قرآن شهری و روستایی این شهرستان به شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار عمل کردن به آموزه‌های این کتاب عظیم و انسان‌ساز را ادای دین به قرآن عنوان کرد و یادآور شد: هدف مجموعه تبلیغات اسلامی در حمایت از طرح‌های فراگیر قرآنی در واقع تبلیغ و ترویج این کتاب هدایت است.

 

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا اظهار داشت: نگاه کردن به آیات قرآن، مقام روحانی و معنوی انسان تقویت می‌شود و سرو سامان می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی مؤثر و غیرقابل انکار است، افزود: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اضافه کرد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی کردن آموزه های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

 

وی یادآور شد: اگر ما بخواهیم فرد مفیدی در عرصه قرآن باشیم باید قرآن را در زندگی خودعملیاتی کنیم، بعد در مورد قرآن با مردم سخن بگوییم تا مردم از ما الگو بگیرند.

کد خبر 1150669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha